اقتصادخبر برترعلم

افزایش بی‌سابقه قیمت بیت‌کوین طی سه سال گذشته.

ارزش بیت‌کوین در ماه‌های اخیر بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

قیمت بیت‌کوین در پی افزایش ناگهانی روز پنج‌شنبه به بالاترین میزان خود رسیده است. این افزایش بها در گرماگرم عدم ‌قطعیت‌های جغرافیایی، ‌سیاسی و اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا و انتخابات ایالات متحده آمریکا رخ داده است.

در حال حاضر هر بیت کوین به بهای بیش از ۱۵ هزار دالر معامله می‌کنند در حالی که بهای آن در ماه مارچ گذشته حدود ۵ هزار دالر بوده است. بهای کنونی کمتر از ۵ هزار دالر، از بالاترین قیمتی که در اواخر سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده بود، پایین‌تر است. قیمت سایر رمزارزها نیز افزایش چشمگیری داشته به طوری که بهای اتریوم(اتر)، ریپل(ایکس.آر.پی) و بیت‌کوین‌ کش نیز بین ۴ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹ درصدی بهای بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته در حالی رخ داد که بهای این باارزش‌ترین رمزارز جهان طی ماه گذشته روند افزایشی یکنواختی داشته است. «آناتولی کنیازف»، یکی از موسسان شرکت سرمایه‌گذاری «اگزانت» در مصاحبه با ایندیپندنت گفت: «افزایش سودآوری بیت‌کوین در شش ماه گذشته روندی یکنواخت داشته است. ارزش بیت‌کوین در قیاس با سایر دارایی‌های مشابه روندی افزایشی داشت و گرچه در ماه مارس افت کرد، در ماه‌های اخیر ارزش آن بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.»

«سیمون پترز»، تحلیل‌گر شرکت دادوستدهای مجازی ای‌تورو، می‌گوید: بسته‌های کمکی دولت‌ها در واکنش به همه‌گیری کووید-۱۹ نیز می‌تواند به افزایش بهای بیت‌کوین تداوم ببخشد. وی تاکید کرد: «پیدایش بیت‌کوین در واقع تا حدی به علت نگرانی از افزایش برنامه‌های تشویق مالی در سراسر جهان بود. در نتیجه وقتی که بانک‌های مرکزی از برنامه‌های گسترده خود برای تزریق پول به اقتصاد خبر دادند، سرمایه‌گذاران بسیاری که در حوزه رمزارز فعالیت می‌کردند، این اقدام را علامتی برای خریدن بیت‌کوین به میزان کلان تلقی کردند. انتخابات ایالات متحده رو به پایان است و جزییات برنامه‌های تشویق مالی روشن‌تر خواهد شد. چنین برنامه‌هایی به هر صورت که باشد، باعث تضعیف دلار آمریکا خواهد شد و بهای بیت‌کوین افزایش بیش‌تری خواهد یافت.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا