افغانستان

امنیت ملی: طالبان در تلاش‌اند که براساس هدایت شورای کویته بر ساحات مزدحم حمله کنند، اما مسوولیت نگیرند.

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که نیروهای ویژه این ریاست با اجرای عملیاتی، هسته ماین‌گذار گروه طالبان را از شهر کابل بازداشت کرده است. این ریاست گفته است که با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد، گروه طالبان براساس هدایت شورای کویته، درصدد است تا در ساحاتی که تجمع مردم زیاد است، حملات تروریستی را اجرا کند، ولی مسوولیت آن را برعهده نگیرد.

امنیت ملی می‌گوید، به افراد طالبان که حملات را در این مناطق اجرا می‌کنند، دستور داده شده است که از گرفتن مسوولیت خوددرای کنند.

این ریاست روز یک‌شنبه، نهم قوس با نشر خبرنامه‌ای از فرد بازداشت‌ شده به نام «نقیب‌الله» یاد کرده است که توسط مشهودالله و دادالله از فرماندهان طالبان به عضویت این گروه درآمده است.

طبق اطلاعات ریاست عمومی امنیت ملی، نقیب‌الله ۱۴ بار در مورد رفت‌وبرگشت کاروان‌های نیروهای امنیتی به

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که نقیب‌الله پس از آمدنش به کابل، مسوولیت سرپرستی سه گروه از ماین‌گذاران طالبان را برعهده گرفته است تا ماین‌های مقناطیسی را در موترها جابه‌جا کنند و انفجار دهند.

انفجار ماین‌های مقناطیسی در کابل افزایش یافته است. در برخی موارد مسوولیت این انفجارها را فرد و یا گروهی بر عهده نمی‌گیرد.

روز گذشته نیز کابل شاهد سه انفجار ناشی از ماین مقناطیسی بود.

امرالله صالح، معاون رییس جمهور، روز گذشته گفته بود که کار در بخش ماین‌های مقناطیسی و حملات هدف‌مند، قناعت‌بخش نیست. او اما تأکید کرده است که طرح‌های مشخص و تفصیلی در این مورد زیر کار است. صالح وعده داده است که کابل را از این حالت نجات خواهد داد. او از یک ماه به این سو، مسوولیت تأمین امنیت کابل را بر عهده دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا