افغانستان

امنیت ملی: محمدحنیف به اسم مستعار عبدالله، از رهبران شبکه‌ی القاعده در فراه کشته شد.

ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که محمدحنیف به اسم مستعار عبدالله، از رهبران شبکه‌ی القاعده برای شبه قاره‌ی هند در ولایت فراه کشته شده است.

در خبرنامه‌ای که امروز (سه‌شنبه، ۲۰ عقرب) از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به نشر رسیده، آمده است که این رهبر شبکه‌ی القاعده در نتیجه‌ی یک عملیات هدفمند نیروهای این ریاست در ولسوالی بکواه فراه کشته شده است.

به نقل از خبرنامه، این فرد باشنده‌ی اصلی شهر کراچی پاکستان بوده است.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که این رهبر شبکه‌ی القاعده برای شبه قاره‌ی هند در ابتدا عضویت گروه طالبان را داشته و پس از سال ۲۰۱۰ میلادی به شبکه‌ی القاعده پیوسته است.

این ریاست افزوده است که او در سال ۲۰۱۰ به همکاری گروه طالبان به ولایت هلمند و سپس به ولایت فراه رفته است. او در ولایت‌های فراه، هلمند و نیمروز فعالیت داشته است.

در اعلامیه تأکید شده است که این رهبر شبکه‌ی القاعده برای شبه قاره‌ی هند با طالبان روابط «تنگاتنگ» داشته و به جنگ‌جویان این گروه چگونگی تعبیه‌ی مواد انفجاری، ساخت موتربمب‌ها و ساخت‌وساز ماین‌های خودساخت را به طالبان آموزش می‌داد.

همچنان ریاست امنیت ملی گفته است که در این عملیات نیروهای امنیت ملی، دو زن دارای تابعیت پاکستانی نیز بازداشت شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا