افغانستان

جاپان مرکز کنترول هوایی به ارزش ۱۹ میلیون دالر در افغانستان می سازد.

اداره هوانوردی ملکی اعلام کرد که جاپان به ارزش ۱۹ میلیون دالر مرکز کنترول ترافیک هوایی می سازد. تفاهمنامه ساخت این مرکز امروز با اداره هوانوردی امضا شد. این مرکز کنترول تمامی بخش های ترافیک هوایی را در بر می گیرد.

اداره هوانوردی ملکی امروز یک شنبه « ۲۵ عقرب» از ساخت یک مرکز کنترول ترافیک هوایی از سوی جاپان خبر داد.

قرار داد ساخت این مرکز در مراسم ویژه ای میان رئیس اداره هوانوردی ملکی افغانستان و شارژدافیر جاپان مقیم افغانستان امضاء شد. این مرکز به هزینه ۱۹ میلیون دالر کمک بلاعوض جاپان و همکاری  تخنیکی و فنی سازمان (UNOPS) به مدت سه سال ساخته خواهد شد.

اداره هوانوردی ملکی می گوید که این پروژه شامل ساخت کنترول برج مراقبت با ارتفاع ۴۵ متر برای میدان هوایی بین المللی کابل، مرکز کنترول حریم هوایی افغانستان و کلیه بخش های ترافیک هوایی بوده که مطابق به معیارهای بین المللی با تجهیزات مدرن اعمار خواهد شد.

افزون براین، ‌از این مرکز برای کنترول و ارائه خدمات ترافیک هوایی تمامی پروازها در حریم هوایی افغانستان استفاده می گردد. پروژه خدمات امنیتی میدان هوایی بین المللی کابل، نیز امروز یکشنبه در توکیو پایتخت جاپان به مزایده گذاشته می شود.

اداره هوا نوردی ملکی می گوید به خاطر محدویت های سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا، به نمایندگی از اداره هوانوردی ملکی، سفیر افغانستان مقیم جاپان در این مراسم اشتراک می نماید.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا