افغانستان

جزئیات جلسه ۱۰ قوس مجلس نمایندگان، زهیر و صافی رای اعتماد نگرفتند.

نمایندگان مجلس به نجیب‌الله یمین به عنوان وزیر فواید عامه رأی اعتماد دادند.

آقای یمین توانست از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، ۱۴۹ رأی تأیید، ۲۹ رأی رد، ۴۸ رأی باطل و ۱۸ رأی سفید را کسب کند. برای کامیابی نامزد وزیران در نشست امروز مجلس ۱۲۳ رأی تأیید نیاز است.

حسینه صافی، نامزدوزیر وزارت امور زنان از نمایندگان مجلس رأی تأیید نگرفت. او نتوانست ۱۲۳ رأی لازم برای وزیرشدن را کسب کند.
خانم صافی با کسب ۱۱۹ رأی تأیید از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، نتوانست ۱۲۳ رأی لازم برای احراز کرسی وزارت امور زنان را کسب کند.
میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان از رییس‌جمهور اشرف غنی خواست که فرد دیگری را برای سمت وزارت امور زنان به این مجلس معرفی کند.
خانم صافی در نخست ۱۱۴ رأی تأیید کسب کرده بود، اما در نتیجه‌ی بازشماری مشخص شد که آرای تأیید او ۱۱۹ رأی بوده است.

نمایندگان مجلس به محمود کرزی به عنوان وزیر شهرسازی و اراضی رأی اعتماد دادند.
آقای کرزی توانست از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، ۱۵۴ رأی تأیید، ۳۸ رأی رد، ۳۸ رأی باطل و ۱۴ رأی سفید را کسب کند. برای کامیابی نامزد وزیران در نشست امروز مجلس ۱۲۳ رأی تأیید نیاز است.

محمدطاهر زهیر، نامزدوزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ از نمایندگان مجلس رأی تأیید نگرفت.
آقای زهیر با کسب ۷۸ رأی تأیید از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، نتوانست ۱۲۳ رأی لازم برای احراز کرسی وزارت اطلاعات و فرهنگ را کسب کند.
میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان از رییس‌جمهور اشرف غنی خواست که فرد دیگری را برای سمت وزارت اطلاعات و فرهنگ به این مجلس معرفی کند.

نمایندگان مجلس به قدرت‌الله ذکی به عنوان وزیر ترانسپورت رأی اعتماد دادند.
آقای ذکی توانست از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، ۱۶۵ رأی تأیید، ۲۸ رأی رد، ۳۸ رأی باطل و ۱۳ رأی سفید را کسب کند. برای کامیابی نامزد وزیران در نشست امروز مجلس ۱۲۳ رأی تأیید نیاز است.

نمایندگان مجلس به به عنوان وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان رأی اعتماد دادند.
آقای اخلاقی توانست از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، ۱۶۵ رأی تأیید، ۶۰ رأی رد و ۱۹ رأی سفید را کسب کند. برای کامیابی نامزد وزیران در نشست امروز مجلس ۱۲۳ رأی تأیید نیاز است.
اخلاقی در نخست ۱۷۶ رأی تأیید را کسب کرد، اما در نتیجه‌ی بازشماری آرا مشخص شد که آرای تأیید او ۱۶۵ رأی بوده است.

نمایندگان مجلس به انورالحق احدی به عنوان وزیر زراعت، آبیاری و ومالداری رأی اعتماد دادند.
آقای احدی توانست از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، ۱۸۹ رأی تأیید، ۱۹ رأی رد، ۲۹ رأی باطل و هفت رأی سفید را کسب کند. برای کامیابی نامزد وزیران در نشست امروز مجلس ۱۲۳ رأی تأیید نیاز است.

نمایندگان مجلس به محمدهارون چخانسوری به عنوان وزیر معادن و پترولیم رأی اعتماد دادند.
آقای چخانسوری توانست از مجموع ۲۴۴ رأی نمایندگان حاضر در مجلس، ۱۵۴ رأی تأیید را کسب کند. برای کامیابی نامزد وزیران در نشست امروز مجلس ۱۲۳ رأی تأیید نیاز است.

نمایندگان مجلس به احمدضیا سراج به عنوان رییس عمومی امنیت ملی رأی اعتماد دادند.
آقای سراج توانست ۲۲۰ رأی تأیید نمایندگان را کسب کند. برای کامیابی نامزد ریاست عمومی امنیت ملی ۱۲۳ رأی تأیید نیاز بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا