افغانستان

دومین عضو هسته‌ی طراح حمله بر دانشگاه کابل کشته شده است.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که عضو دوم هسته‌ی طراح حمله بر دانشگاه کابل در درگیری با نیروهای امنیتی کشته و عضو سوم این هسته نیز بازداشت شده است.

آقای صالح امروز «دوشنبه، ۲۶ عقرب» در یک یادداشت فیس‌بوکی، از عضو دوم هسته‌ی طراح حمله بر دانشگاه کابل به نام «احمد» نام برده و گفته است که او در ولایت پکتیا در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

او افزوده است که دوسیه‌ی این افراد به سرعت در حال انکشاف است.

معاون نخست ریاست‌جمهوری همچنان به نقل از اعتراف عضو اول هسته‌ی حمله بر دانشگاه کابل گفته است که اعضای این هسته ده روز قبل از این حمله، دانشگاه را بررسی کرده بودند.

او افزوده است: «[آنان] متوجه شده بودند که آدم‌های با سرووضع شهری و بهتر در دروازه‌ی ورودی مورد شک قرار نمی‌گیرند و تلاشی جدی نمی‌شوند. به همین دلیل آنها با پوشیدن لباس های همنوع با محصلین شیک‌پوش یکی پی دیگر داخل می‌شوند و بیک‌های شان تلاشی نمی‌شود.»

آقای صالح گفته است که مهاجمان با یکدیگر قرار گذاشته بوده‌اند که اگر بیک نفر اول توسط پولیس تلاشی شود، نفر دوم باید پولیس را با فیر تنگچه از پا در آورد.

او در ادامه تأکید کرده است که هویت فرد انتحارکننده نیز مشخص شده و به زودی شریک می‌کند. آقای صالح افزوده است که خانواده‌ی انتحارکننده هم‌اکنون تحت نظارت ریاست عمومی امنیت ملی قرار دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا