افغانستان

سازمان جهانی غذا، ۱۷۵ تُن گندم را برای ولایت بدخشان ذخیره می‌کند.

دفتر مطبوعاتی والی بدخشان اعلام کرده است که سازمان جهانی غذا در نظر دارد تا ۱۷۵ تُن گندم را برای ولایت سرحدی بدخشان ذخیره کند.

دفتر مطبوعاتی والی بدخشان، با نشر یک خبرنامه گفته است که این مقدار گندم جهت پاسخ‌دهی در حالت اضطرار برای باشنده‌گان چندین ولسوالی سرحدی در نظر گرفته شده است که جریان ذخیره‌سازی آن به‌ زودی آغاز می‌شود.

سازمان غذایی جهان گفته است که ضمن اکمال مواد غذایی برای مردم این ولایت، روی کانال‌های زراعتی در چند ولسوالی بدخشان نیز کار را آغاز کرده‌ است که با ساخت این کانال‌ها افزون بر آبیاری هزاران جریب زمین، صدها تن شامل کار خواهند شد.

 در همین حال زکریا سودا، والی بدخشان، گفته است که کمک‌های سازمان غذایی جهانی برای افغانستان در بخش‌های مختلف به خصوص توزیع مواد غذایی به ۵۰ هزار خانواده در جریان قرنطین به نیازمندان و بی‌جاشده‌گان ناشی از حوادث طبیعی، اعمار کانال‌های زراعتی و توانمندسازی زنان تغییرات مثبت در روند زنده‌گی مردم این ولایت ایجاد کرده است.

وی تصریح کرده است که مردم این ولایت با مشکلاتی چون فقر، کم‌بود زمین‌های زراعتی آبی، جنگ، بی‌کاری و جغرافیای پیچیده دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از این رو نیازمند کمک‌های بیش‌تر جهانی‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا