افغانستانخبر برتر

صالح: توقیف ۱۳ سرباز زیر نام غفلت وظیفوی بی معناست و امر کردم که آنها باعزت رها گردند .

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید تحقیقات در مورد اینکه کیها نتوانستند از فاجعه پوهنتون کابل جلوگیری کنند تکمیل نگردیده است. توقیف سیزده سرباز گمنام پولیس زیر نام غفلت وظیفوی بی معناست و امر کردم که آنها باعزت رها گردند . ما هنوز قضاوت کرده نمیتوانیم که غفلت وظیفوی تعریف اش درین مورد خاص چیست. ولی به شما وعده میدهم که پنهان کاری صورت نخواهد گرفت. شاید سیستم امنیتی در کل نیاز به بازنگری منتقدانه داشته باشد. اما من اجازه نمیدهم که با هر ناکامی تنها گم نامترین ها به عنوان بز قربانی توقیف گردند و ما برای قانون بام بسازیم.

صالح در مورد جلسه صبح روز پنجشنبه تاریخ ۱۵ عقرب در مورد تامین امنیت شهر کابل نوشته است که کار ترافیک در کابل مورد بررسی قرار گرفت. مطلق غیر قابل قبول و غیر قابل قناعت است. در روز های آینده تغییر را خواهیم آورد. مطمین باشید.
دوم : تخریب و توقف بلند منزل های خود سر توسط پولیس یا ناممکن یا بطی است و شهر دارد غرق در بی نظمی میشود که نسل ده سال بعد تاوان و بهای آنرا خواهد پرداخت. یعنی بلند منزل ها خواهند بود و خدمات شهری که جامعه انسانی را تسهیل کند وجود نخواهد داشت. ازینرو شروع از هفته آینده در ارتباط به بلند منزل ها دو کار صورت خواهد گرفت. اول طرح جریمه کمر شکن یعنی بالاتر از قیمت بلند منزل به جلسه کابیه پیشنهاد خواهد گردید. دوم آنعده از بلند منزل هایی که در ساحات حساس ساخته شده اند سر از هفته آینده با طرح دقیق انجنیری و مهندسی مانند کشور های دیگر با مواد منفجره بصورت مسلکی تخریب خواهند شد. البته قبل از تخریب ساحه همجوار بلند منزل های زیر هدف تخلیه خواهند شد که به کسی آسیب نرسد. حد اقل سه تعمیر که با وصف هشدار دولت در ساحات حساس و تاریخی سربخود ساخته شده اند تثبیت و انتخاب گردیده اند.
سوم : به صد ها همشهری کابل که پیاده رو ها را بند ساخته اند و یا ساحات سبز را غصب کرده اند مکتوب از جانب ریاست تحقیقات جنایی صادر گردیده است. از آنهایی که داوطلبانه ساحه را تخلیه کرده اند سپاس می نماییم. وقار مکاتیب دولت باید اعاده گردد و نیاز نیست که بخاطر هر کار از قوای فزیکی استفاده گردد. اما آزاد سازی ساحات غصب شده ادامه خواهد داشت.
چهارم : تحقیقات در مورد اینکه کیها نتوانستند از فاجعه پوهنتون کابل جلوگیری کنند تکمیل نگردیده است. توقیف سیزده سرباز گمنام پولیس زیر نام غفلت وظیفوی بی معناست و امر کردم که آنها باعزت رها گردند . ما هنوز قضاوت کرده نمیتوانیم که غفلت وظیفوی تعریف اش درین مورد خاص چیست. ولی به شما وعده میدهم که پنهان کاری صورت نخواهد گرفت. شاید سیستم امنیتی در کل نیاز به بازنگری منتقدانه داشته باشد. اما من اجازه نمیدهم که با هر ناکامی تنها گم نامترین ها به عنوان بز قربانی توقیف گردند و ما برای قانون بام بسازیم. در کار با اعتقاد و با ایمان قانون تنها سقف دارد و بام ندارد. همه باید زیر سقف باشند و نردبان / زینه برای بالا شدن به بام قانون وجود نداشته باشد. انشاالله.
پنجم : سینمای شهر نو تخریب میگردد و الی تصویب طرح بدیل ساحه ای آن سبز میشود.
ششم : یک بار دیگر حمله بر پوهنتون کابل را بررسی کردیم. طالبان مسوول اند. دیروز جلالتماب محترم رییس جمهور افغانستان از من خواست که جلسه کابینه را در جریان بررسی های ابتدایی قرار بدهم و من تمام معلومات خویش را که از جلسات ۰۶۳۰ گرفته شده بود شریک ساختم. رییس جمهور افغانستان هماهنگی بین نهاد ها را بخاطر تسریع تحقیقات و پیام دهی به مردم درین مورد خاص را به من واگذار کرد.
ششم : در بیست و چهار ساعت گذشته کابل شاهد دو رویداد ترویستی بود و هیچ واقعه جنایی در شهر ثبت نشد.
هفتم : در بیست و چهار ساعت گذشته بخاطر تامین امن و امان در شهر بیشتر از سی عملیات پولیس و امنیت ملی در شهر و ولسوالی ها انجام دادند که در نیتجه آن دستاورد های خوب و قابل ملاحظه بوده است. کسی که ادعا داشت سی هزار دالرش را دزدیده اند دزد ها دستگیر گردیده اند ولی معلوم شد که سی هزار نه بلکه یک لک و بیست هزار افغانی اش را دزدیده بودند. لطفا در گزارش دهی واقعات جنایی مظلوم نمایی نکنید زیرا که خود شریک جرم میشوید.
هشتم : رضایت مردم از کارکرد های تیم شش و نیم اکنون به چهل و هفت درصد تقلیل یافته است. هفته گذشته و قبل از تهاجم تروریستان طالب به پوهنتون کابل رضایت مردم از تیم شش ونیم دور و بر هفتاد و شش درصد بود. این مطلب را بخاطری به شما نوشتم که ما نبض جامعه خود را در نظر داریم. به نظریات تان ارج قایل استیم. پس بیایید متحدانه کار نماییم. افغانستان تنها از اراکین حکومت نیست از همه ای ماست.
تنها دولت قوی میتواند از عزت هرفرد حراست نماید پس با دولت خود همکار باشید. ناگفته نباید گذاشت که جلسات شش و نیم نه من و نه دیگر اعضای جلسه را از کار های دیگر ما بازنداشته است. دلیل دایر شدن جلسات درین ساعت نیز همین است که همه کس به کار های روتین و همیشگی خود رسیده بتوانند. پس من با افتخار این کار را انجام میدهم و به کار های دیگر تعریف شده خویش مانند گذشته رسیده گی می نمایم.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا