افغانستان

معین‌های جدید وزارت معارف معرفی و به کار آغاز کردند.

وزارت معارف، اعلام کره است که به منظور بهبود هر چه بیشتر کیفیت تعلیم و تربیه و ایجاد سیستم موثر تعلیمی و منطقی ساختن تشکیلات و جلو گیری از تداخل وظیفوی تغییرات تشکیلاتی، ازجانب مقام عالی منظور گردید. این تغییرات به شرح زیر می باشد:
۱- معینیت تعلیم و تربیه که از ادغام معینیت‌های سواد آموزی، انکشاف نصاب تعلیمی، تربیه معلم و اسلامیات ایجاد گردیده که در راس آن محترم عطاء الله واحدیار مقرر گردید.
۲- معینیت تضمین کیفیت که یک معینیت جدید بخاطر تضمین کیفیت تدریس و نصاب در راس آن محترم سردار محمد رحیمی مقرر شدند.
۳- معینیت منابع و اداره که قبلا به نام معینیت مالی و اداری یاد می‌شد و در راس آن محترمه ویکتوریا غیوری تقرر یافتند.
۴- ساختاری تحت عنوان ریاست عمومی انسجام ولایتی که بخاطرانسجام و ارتباط بیشترولایات با مرکز تشکیل که محترم دل آغا صوفی زاده در راس ان تعیین گردید.
همچنان محترم داکتر احمد وحید شکیب به حیث رئیس عمومی دفتر مقام وزارت تعیین و به کارمندان معرفی شدند.
در برنامه معرفی معینان و روئسای جدید، ضمن اشتراک مقام و رهبری وزارت معارف، وکلای محترم کمیسیون‌های معارف و تحصیلات عالی ولسی جرگه و مشرانو جرگه و مهمانان عالی رتبه از اداره امور نیز اشتراک داشتند.
درین برنامه رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف دلیل یکجا سازی این معینیت‌ها را گفت: طالب العلمان مدارس دینی نباید تنها چانس انتخاب دو رشته حقوق و شرعیات را داشته باشند جامعه ما اسلامی می باشد و ما نیازمند افراد متخصص و آشنا به دین در تمام رشته‌ها هستیم بنابراین برای اینکه امور تعلیمی به وجه احسن به پیش برود معینیت‌های تعلیمات اسلامی و تعلیمات عمومی این وزارت در زیر یک چتر بنام معینیت تعلیم و تربیه بوجود امد.
قابل ذکر است محترم امیر گل شاهین رئیس کمسیون معارف و تحصیلات عالی ولسی جرگه حمایت اعضای پارلمان را از ریفورم جدید وزارت معارف اعلان نمودند.
در این مراسم از کارکرد و زحمت کشی معین صاحبان قبلی و ریاست دفتر قدردانی و به نیکویی یادآوری شد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا