افغانستان

والی بامیان: مراکز آموزشی هدف بعدی تروریستان است.

سید انور رحمتی، والی بامیان پیش از چاشت روز «شنبه، ۸ قوس»، در یک نشست خبری با مسوولان امنیتی این ولایت حضور یافت و گفت، بر بنیاد گزارش‌هایی که اداره محلی از مراجع امنیتی مرکز دریافت کرده‌ است، مراکز آموزشی در این ولایت هدف بعدی اجرای حملات تروریستی است.

والی بامیان در رابطه به هویت و نام‌های بازداشت شده‌ها چیزی نگفت؛ اما افزود که این افراد باشنده‌گان ولایت‌های کابل، سمنگان، پنجشیر و بامیان هستند.

به گفته‌ی والی بامیان، «سرنخ‌های بسیار جدی» به دست آمده است اما به‌خاطر حساسیت قضیه و پیچیده‌گی رویدادهای انفجاری شهر بامیان، هنوز زود است که معلومات قطعی در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

وی هم‌چنان گفت که این افراد روز جمعه، هفتم قوس، برای تحقیقات بیش‌تر به کابل انتقال شده‌اند.

والی بامیان هرچند از گروه یا فرد خاصی نام نبرد اما گفت که شماری در تلاش آزادسازی افراد بازداشت شده هستند و می‌خواهند با حاشیه‌سازی‌ها اذهان عامه را مغشوش کنند.

در همین حال، فرمانده پولیس بامیان در این نشست خبری گفت که یک هیأت بلندپایه از وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به بامیان آمده است و هر مسوول امنیتی که غفلت کرده باشد، مورد پی‌گرد قرار می‌گیرد.

در حالی‌که چهار روز از دو انفجار مرگ‌بار در شهر بامیان می‌گذرد، مسوولان محلی بامیان در پیوند به این حمله پاسخ قناعت‌بخش به مردم و خانواده‌های قربانیان ارائه نکرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا