علم

baba.af بستری رایگان برای توسعه تجارت الکترونیکی

امروزه تجارت های الکترونیکی در هر نقطه ایی از جهان به دلایل خاصی در حال گسترش است، این دلایل در بعضی موارد کلی و عمومی است و در بعضی موارد بر اساس شرایط هر منطقه جغرافیایی و زمانی متفاوت است.

اما در افغانستان

مدتی است خرید و فروش اینترنتی در افغانستان نیز طرفدارهای خاص خود را دارد. هر چند این روش جدید با کمبود قوانین و عدم آگاهی لازم با مشکلات زیادی مواجه است.

احمد جویا یک تن از متخصصین تکنالوژی معلوماتی در کابل تلاش کرده است که بستری رایگان و حرفه ایی تر برای فروشنده ها و خریداران ایجاد کند.

او این پلاتفورم را بابا.اف baba.af نام‌گذاری کرده است.

او می‌گوید baba.af پلاتفورم تجارت الکترونیک افغانستان خواهد شد و در این پلاتفورم آنلاین از مودل‌های تجارت الکترونیک (B2B تجارت به تجارت، B2C تجارت به مشتری و C2C مشتری به مشتری) را در نظر گرفته است.

هدف بابا.اف وصل کردن فروشنده و یا ارائه دهنده خدمات با مشتری است.

به صورت مشخص بابا.اف یک پلاتفورم معاملات الکترونیک، رهنمای معاملات آنلاین، کتاب تجارت‌ها و فروشگاه آنلاین است و سهولت‌های ذیل را برای شما فراهم می کند.

  • برای نهاد و یا تجارت شما پروفایل (مثل وبسایت) ایجاد می‌کند.
  • اگر جایداد، محصول و یا خدمات دارید، آن را برای شما تبلیغ می‌کند.
  • اگر نیازی دارید، فروشنده و یا ارائه دهنده خدمات را با شما وصل می‌کند.

آقای جویا می‌گوید بابا.اف برای فعلا وبسایت است و اپلیکیشن‌های مبایل آن زیر کار است. از آنجایی که هیچ کاری بی عیب نیست، به پیشنهادات و انتقادات کاربران مشتاقانه رسیدگی خواهد شد تا این سیستم به کارایی بهتری برسد.

نکته مهم و قابل یاد آور این است که بابا.اف از خود هیچ محصول و یا خدماتی ندارد. همه‌ی محصولات و خدمات از تجارت‌هایی است که در آنجا خود را ثبت کرده‌اند.

او می‌گوید از آنجایی که بابا.اف C2C یعنی مشتری به مشتری نیز هست، لذا اشخاص حقیقی نیز می‌توانند مانند نهاد‌ها و تجارت‌ها از خدمات بابا.اف مستفید شوند.

احمد جویا در آخر تاکید می‌کند که این سیستم کاملا رایگان است همیشه تلاش بر این است تا سهولت ها در این وب سایت افزایش یابد و بر قوانین خود پایبند باشد.

آدرس دسترسی به این وب سایت: https://baba.af

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا