افغانستان

آمار کرونا: ۳۲۱ مبتلای جدید و جان باختن ۱۱ مریض

وزارت صحت عامه‌ی کشور «یکشنبه ۲۳ قوس» اعلام کرده است که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۵۵ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا را تست کرده که نتایج آزمایش ۳۲۱ نمونه‌ی آن مثبت تشخیص شده است.

این تعداد موارد مثبت کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، ننگرهار، تخار، پکتیا، بغلان، پروان، نیمروز، دایکندی، غزنی، لوگر، میدان‌وردک، هلمند، لغمان، کنر، کاپیسا، زابل، ارزگان، فاریاب و نورستان به ثبت رسیده است.

با ثبت این رویدادها، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان از نخستین روز شیوع این ویروس تاکنون به ۴۹ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۱ مورد مرگ ناشی از کرونا در کشور به ثبت رسیده است.

چهار نفر در کابل، دو، دو نفر در قندهار و نیمروز و یک، یک نفر در بلخ، ننگرهار و زابل به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

شمار مجموعی فوتی‌های ناشی از مریضی کووید۱۹ در افغانستان تا امروز به یک‌هزار و ۹۷۱ نفر افزایش یافته است.

همچنان، در یک شبانه‌روز گذشته ۵۶ مریض کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۳۷ نفر در تخار، هفت نفر در نیمروز و سه نفر در قندهار پس از ابتلا به کووید۱۹، بهبود یافته‌اند.

به این ترتیب، شمار بهبودیافتگان ویروس کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۳۲۸ نفر افزایش یافته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا