معلومات

آمار کورنا: ۲۵۳ مبتلای جدید و جان باختن ۱۸ بیمار

وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۴۰۰ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا را تست کرده است که نتایج آزمایش ۲۵۳ نمونه‌ی آن مثبت تشخیص شده است.

این تعداد موارد مثبت کرونا در ولایت‌های کابل، قندهار، بلخ، ننگرهار، پکتیا، بامیان، بغلان، پروان، نیمروز، غزنی، لوگر، هلمند، میدان‌وردک، لغمان، خوست، پکتیکا، ارزگان، جوزجان و سرپل به ثبت رسیده است.

با ثبت این رویدادها، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان از نخستین روز شیوع این ویروس تاکنون به ۴۷ هزار و ۶۴۱ نفر رسیده است. این آمار رسمی وزارت صحت عامه است و براساس آمارهای غیررسمی، ممکن شمار مریضان کووید۱۹ در کشور بیش از این باشد.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۸ مورد مرگ ناشی از کرونا در کشور به ثبت رسیده است.

هفت نفر در کابل، پنج نفر در خوست، سه نفر در ننگرهار و یک-یک نفر دیگر در ولایت‌های تخار، پکتیا و بدخشان به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

شمار مجموعی فوتی‌های ناشی از مریضی کووید۱۹ در افغانستان تا امروز به یک‌هزار و ۸۶۵ نفر افزایش یافته است.

همچنان، در یک شبانه‌روز گذشته ۱۳۸ مریض کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۵۴ نفر در ننگرهار، ۳۹ نفر در بدخشان، ۲۲ نفر در غزنی، ۱۲ نفر در قندهار، شش نفر در کابل و پنج نفر دیگر در خوست پس از ابتلای به کووید۱۹، بهبود یافته‌اند.

به این ترتیب، شمار بهبودیافتگان ویروس کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۴۸۵ نفر افزایش یافته است.

این درحالی است که تاکنون چندین کشور از ساخت واکسین کرونا خبر داده و گفته‌اند که به‌زودی تطبیق آن‌را آغاز می‌کنند.

اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرده است که برای تهیه و در اختیار قراردادن واکسین کرونا به کشورهای دارای اقتصاد ضعیف آمادگی می‌گیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا