افغانستانخبر برتر

امریکا از برگزاری نخستین نشست شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان استقبال کرد

وزارت خارجه‌ی امریکا از برگزاری نخستین نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان استقبال کرده است.

در اعلامیه‌ی این وزارت، از شورای عالی مصالحه‌ی ملی به‌عنوان یک نهاد فراگیر و مقتدر در زمینه‌ی مشوره‌دهی و راهنمایی به هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان یاد شده است.

در این اعلامیه به نقل از مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا آمده است که رهبران افغانستان از تمام اقشار سیاسی برای تصمیم‌گیری و بسیج حمایت از صلح عادلانه و پایدار متحد شده‌اند.  به نقل از اعلامیه، تمام طرف‌های درگیر باید دور هم جمع شوند و راهی برای صلح ترسیم کنند.

وزارت خارجه‌ی امریکا همچنان گفته است که شورای عالی مصالحه‌ی ملی به‌عنوان یک نهاد معتبر به هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان در مورد نقشه‌ی راه سیاسی، تقسیم قدرت و آتش‌بس دایمی برای پایان دادن به جنگ طولانی مشورت می‌دهد.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان نیز از برگزاری نخستین نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی استقبال کرده و آن‌را یک گام مهم خوانده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا