افغانستان

امنیت ملی: سردسته‌ی ترورهای هدفمند طالبان در کابل بازداشت شد.

ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرده است که سردسته‌ی ترورهای هدفمند گروه طالبان که وظیفه‌ی ترور دادستان‌ها، کارمندان دولتی، افسران ارتش و غیرنظامیان را داشتند، توسط نیروهای ویژه‌ی این ریاست در کابل بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه‌ای که امروز «چهارشنبه، ۱۲ قوس» از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به نشر رسیده، از این سردسته‌ی ترورهای هدفمند طالبان به نام «شیر پادشاه» یاد شده و آمده است که او در ولسوالی قره‌باغ کابل بازداشت شده است.

به نقل از اعلامیه، او زمانی بازداشت شده است که می‌خواسته حمله‌ای را بر یک پایگاه ارتش در ولسوالی ده‌سبز این ولایت انجام دهد.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که این فرد در سال ۱۳۹۶ خورشیدی به گروه طالبان پیوسته و پس از فراگیری آموزش‌های نظامی، وظیفه‌ی پیشبرد وظایف استخباراتی و جلب و جذب افراد به گروه طالبان را به عهده داشته است.

به نقل از اعلام این نهاد، این سردسته‌ی ترورهای هدفمند طالبان از میراخان، ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی قره‌باغ کابل، دستور می‌گرفته و پس از چندین عملیات ترور کارمندان دولتی، به عنوان سرگروپ دسته‌ی ترورهای هدفمند تعیین شده بود.

ریاست عمومی امنیت ملی تأکید کرده است که او علاوه بر ترور کارمندان دولتی و دادستان‌ها، وظیفه‌ی نشر و پخش شب‌نامه‌های طالبان، هشداردادن به نیروهای امنیتی و دفاعی و قتل غیرنظامیان را نیز به عهده داشته است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا