افغانستان

انفجار در فاریاب؛ ده‌ها غیرنظامی در زیر آوار مانده‌اند.

مقام‌های محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که گروه طالبان یک موتر مملو از مواد منفجره را در بازار ولسوالی دولت‌آباد منفجر کردند که در نتیجه آن ده‌ها منزل تخریب و ده‌ها غیرنظامی زیر آوار گیرمانده‌اند.

نقیب‌الله فایق، ولی ولایت فاریاب گفته اسا که این حمله حوالی ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه شب گذشته با استفاده از یک موتر نوع «هاموی» مملو از مواد منفجره انجام شده است.

او افزود که در این موتر یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرام مواد منفجر جاسازی شده بود و پس از انفجار، خسارات هنگفت مالی و جانی به جا گذاشته است.

به گفته والی فاریاب، در نتیجه این انفجار ده‌ها منزل مسکونی تخریب شده و ده‌ها غیرنظامی نیز زیر آوار شده‌اند.

او گفت‌ که‌ راه‌های مواصلاتی با این ولسوالی مسدود است و باشنده‌گان محل در تلاش‌اند تا اجساد قربانیان این رویداد را از زیر آوار بیرون کنند.

والی فاریاب تصریح کرد که گروه طالبان پس از این انفجار بر ولسوالی دولت آباد یورش بردند.

آقای فایق افزود که در نتیجه حملات دفاعی نیروهای امنیتی، پنج جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و ده‌ها تن‌شان زخمی ‌شده‌اند.

در این رویداد هم‌چنان دو نیروی امنیتی جان باخته و چهار تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گفته او زخمیان رویداد به شفاخانه منتقل شده

به گفته والی فاریاب، گروه طالبان بارها بر ولسوالی‌های این ولایت حملات تهاجمی و انفجاری انجام داده‌اند، اما موفق به تصرف هیچ یک از ولسوالی‌ها نشده‌اند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا