افغانستانعلم

بازی اینترنتی پابجی، در افغانستان به گونه موقت مسدود شد.

اداره اترا می‌گوید که بازی پابجی (PUBG) را در افغانستان به گونه موقت مسدود کرده است.

این اداره روز پنج‌شنبه، بیست‌وهفتم قوس با نشر خبرنامه‌ای گفت که بورد اداره تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) با دریافت شکایات از مراجع مختلف، به‌شمول کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده‌گان در رابطه به بازی پابجی، پس از یک بررسی تصمیم گرفت که این بازی را در افغانستان مسدود کند.

این اداره تصریح کرد که برای تحلیل و تحقیق نگرانی‌ها در زمینه و دریافت راه‌حل مناسب با وزارت حج و اوقاف، وزارت معارف، وزارت صحت عامه، معینیت جوانان، وزارت مخابرات، روانشناسان، والدین اطفال، مدیران مکاتب، آگاهان امنیت سایبری، آگاهان پلان و پالیسی، نهادهای حامی تعلیمات اطفال، شرکت‌ها و اتحادیه‌های مخابراتی و تکنولوژی معلوماتی، بازیکنان پابجی، نماینده‌گان فنی شبکه‌های مخابراتی، حقوق‌دانان، اقتصاددانان، اعضای مجلس نمانده‌گان، جامعه مدنی و نهادهای دیده‌بان شفافیت نشست‌های مشورتی را دایر کرده است.

عمرمنصور انصاری رییس اداره اترا گفت که پس از یک «تحلیل جامع و همه‌جانبه» فیصله شده که این بازی به صورت موقت مسدود شود.

او افزوده است که  اداره اترا برای دریافت یک راه حل دایمی تحقیقات و مشورت‌هایش را ادامه می‌دهد.

با این حال بورد اداره اترا به مقام‌های مسوولان این اداره دستور داده که با استفاده از این فرصت، پالیسی و کارشیوه خاصی در رابطه به تنظیم مارکیت و صنعت گیم‌ها در کشور آماده کند.

هم‌چنان به مقام‌های مسوول دستور داده شده است تا همه بازی‌هایی که بالای اطفال و جوانان تاثیرگذاری بد دارد را شناسایی، تشخیص و تحلیل کنند.

پیش از این کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نماینده‌گان از این اداره خواسته بود که بازی پابجی در افغانستان را مسدود کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا