افغانستاناقتصاد

بانک جهانی ۸۵ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.

 بانک جهانی اعلام کرده است که ۸۵ میلیون دالر را به منظور کاهش تأثیرات منفی کووید۱۹ و بهبود دسترسی به آب پاک، بهداشت و تقویت خدمات عامه به‌صورت بلاعوض به افغانستان کمک می‌کند.

در اعلامیه‌ای که امروز (شنبه، ۲۲ قوس) از سوی بانک جهانی به نشر رسیده، آمده است که هیأت مدیره‌ی این بانک این مقدار کمک را در دو بسته امروز تصویب کرده است.

به نقل از اعلامیه، این بسته‌های کمکی بخشی از بسته‌ی ۳۹۳ میلیون دالری کمک‌های بانک جهانی و صندوق بازسازی افغانستان است که مدیریت آن را بانک جهانی به نمایندگی از ۳۴ کشور و نهادهای بین‌المللی کمک‌کننده بر عهده دارد.

بانک جهانی گفته است که از مجموع ۸۵ میلیون دالر این بسته‌های کمکی، ۵۰ میلیون دالر آن از سوی اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی برای پروژه‌های تهیه‌ی آب آشامیدنی، بهداشت و حمایت‌های ساختاری در افغانستان اختصاص داده شده است.

همچنان ۳۵ میلیون دالر این بسته‌ی کمکی، از سوی اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی برای برنامه‌ی ملی میثاق شهروندی افغانستان اختصاص داده شده است.

این بانک گفته است که به شمول این کمک‌ها، رقم مجموعی کمک‌های مالی به افغانستان به ۳۹۳ میلیون دالر می‌رسد که از جانب صندوق بازسازی افغانستان پرداخت می‌شود.

این بانک تأکید کرده است که هدف این پروژه‌ها بهبود دسترسی مردم به زیرساخت‌های اساسی، حمایت‌های اضطراری و فراهم‌سازی خدمات اجتماعی برای جامعه‌های شهری و روستایی از طریق تقویت شوراهای انکشافی محلی می‌باشد.

در اعلامیه آمده که شیوع ویروس کووید۱۹، باعث بروز مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شده است.

بانک جهانی تأکید کرده است: «در حالی که مردم افغانستان همزمان با شیوع این بیماری و جنگ مواجه اند، بسیاری از خانواده‌ها که به درآمدهای روزانه (کارهای روزمزد) وابسته می‌باشند، دسترسی کم و یا هیچ دسترسی به آب پاک آشامیدنی، بهداشت و خدمات صحی ندارند.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا