جهان

بایدن و هریس؛ شخصیت‌های سال « مجله تایم» شدند.

مجله تایم، رئیس جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن، و معاونش، کامالا هریس را به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

این زوج برگزیده، از میان سه نامزد دیگر انتخاب شدند که عبارتند از کارکنان خط اول حوزه بهداشت و دکتر انتونی فاوچی، جنبش عدالت‌خواهانه ضدتبعیض‌نژادی «جان سیاهان مهم است»، و رئیس جمهور دونالد ترامپ (که در انتخابات نوامبر از بایدن شکست خورد).

این مجله با درج تصویری از آقای بایدن و خانم هریس، این عنوان را روی جلد آورد: «تغییر روایت آمریکا».

سردبیر این نشریه، ادوارد فلسنتال نوشت: «برای تغییر روایت آمریکا، برای اثبات اینکه قدرت همدلی، بیشتر از قدرت خشم و نفرتِ تفرقه‌برانگیز است، برای همدردی با جهانی که در سوگ است، جو بایدن و کامالا هریس، شخصیت سال ۲۰۲۰ تایم معرفی می‌شوند.»

بایدن و هریس

یادداشت سردبیر همچنین توضیح می‌دهد که چرا انتخاب خانم هریس انتخابی ویژه است. او می‌گوید: «از زمان فرانکلین روزولت، هر رئیس جمهور منتخبی در دوره ریاست جمهوری‌اش، شخصیت سال شده است. تقریبا دو جین از آنها در همان سالی که به ریاست جمهوری برگزیده شدند، شخصیت سال شدند. ولی اولین بار است که معاون رئیس جمهور، در شخصیت سال دیده می‌شود.»

هریس، اولین سیاه‌پوست و اولی زن در سمت معاونت ریاست جمهوری آمریکا است. رئیس جمهور منتخب با بیشترین تعداد آراء عمومی، در تاریخ آمریکا و ۳۰۶ رأی الکترال پیروزی خود را در انتخابات سوم نوامبر مسجل کرد. این در حالی است که ترامپ هنوز با ادعای تقلب گسترده در انتخابات، شکست خود را نپذیرفته است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال را از آنِ خود کرد.

مجله تایم، از سال ۱۹۲۷ تاکنون، هر ساله «شخصیت سال» را از میان کسانی برگزیده است که بیشترین تأثیر را روی اخبار داشته‌اند. هم دونالد ترامپ و هم باراک اوباما از برگزیدگان قبلی این مجله بوده‌اند.

تایم، سال گذشته، گرتا تانبرگ، نوجوان فعال تغییرات اقلیمی را به عنوان شخصیت سال معرفی کرد. در سال ۲۰۱۸، این افتخار نصیب خبرنگارانی شد که به خاطر شغل خبررسانی با آزار، بازداشت یا قتل مواجه شدند. در آن سال عکس روی جلد مجله به جمال خاشقچی، ماریا رسا، وا لون کایول سو اون و کارکنان نشریه کپیتال اختصاص یافت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا