جهان

بریتانیا واکسیناسیون ویروس کرونا را آغاز کرد.

مارگاریت کینان ۹۱ ساله روز سه شنبه به عنوان نخستین شخص در جهان واکسین کرونای بایونتیک-فایزر را دریافت کرد. بریتانیا ۸۰۰ هزار دوز از این واکسین را دریافت کرده و تا آخر این ماه چهار میلیون دوز دیگر به دست می‌آورد.

بریتانیا روز «سه شنبه ۱۸ قوس» تطبیق نخستین دوز واکسین کرونای شرکت‌های بایونتیک و فایزر را شروع کرد که بزرگ‌ترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ این کشور است. این واکسین به صورت گسترده مورد آزمایش قرار گرفته و بازرسی مستقلانه را نیز سپری کرده است.

در ابتدا افراد بالای ۸۰ ساله، پرستاران و کارمندان خدمات مراقبتی و پرسونل صحی و اجتماعی که در معرض خطر ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند، این واکسین را دریافت می‌کنند. این افراد بعد از دریافت دوز نخست، ۲۱ روز بعد باید دوز دوم واکسین را بگیرند.

نخستین کسی که این واکسین را دریافت کرد، یک مادر کلان به نام مارگاریت کینان است که هفته آینده ۹۱ ساله می‌شود. او ساعت شش و نیم صبح در شفاخانه دانشگاهی کاونتری واکسین شد و گفت «احساس افتخار می‌کنم که نخستین کسی هستم که واکسین کووید۱۹ را دریافت می‌کنم.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا