افغانستان

سارنوال حبیب الله را جایی ترور کردند که در ۱ ماه بیش از ۴۰ موترسایکل بی سند توقف داده شده است.

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری:

جلسه شش ونیم صبح روز دوشنبه ۲۴ قوس مطابق به ۱۴ دسمبر :

اول : از پولیس سحر خیز و پر تلاش کابل بخاطر دستاورد های شان در بیست و چهار ساعت گذشته ابراز قدردانی و سپاس می نمایم. قرار است فردا نزدیک به سی تن از منسوبین گم نام این نهاد را دعوت نموده و سپاس نامه ها را برایشان تسلیم بدهیم. در قطار ده ها دستاورد کوچک و دو سه دستاورد بزرگ پولیس توانسته است که سلطان مشهور به نسیم سگ را در حوزه سیزدهم که یکی از چپاولگران بود به پنجه قانون بسپارد.

امید است جزییات را از بخش مطبوعاتی بدست بیاورید. دوم : سرک سیلو ترصد گاه دزدان شده است. مرگ صدیقی را فراموش نکرده ایم.

با آنکه حوزه پنجم دستاورد هایی داشته است ولی وظیه مشخص شان دستگیری همان هایی است که صدیقی را شهید ساختند. طرح برای حفاظت از سارنوالان و تامین امنیت آنها نیز زیر کار است. آنها یعنی سارنوالان خود در ریختن این طرح بصورت مستقیم نقش دارند.

در حوزه هشتم جایی که یکی از سارنوالان ما حبیب الله خان را ترور کردند در یک ماه بیشتر از چهل عراده موترسایکل بی سند توقف داده شده است . ترور شهید حبیب الله با استفاده از یک تکتیک تکراری انجام یافته است. موترسایکل سواران منتظر در کنار جمپ داخل سرک فرعی – انداخت آنی و فرار بدون تشویش از راه بندان .

این تاکتیک با آنکه کهنه شده است اما بازهم خلایی است که پر نشده است. سوم : در بیست و چهار ساعت گذشته در تمام کابل پنج واسطه یا موتر دزدی شده است. اما در عین حال بنابر بیداری و تلاش پولیس تعدادی از موتر های دزدی شده دوباره بدست آمده اند.

چهارم : دیده میشود که تعدادی از موتر داران که در کفش شان ریگ است پلیت عقبی خود را نصب نمیکنند. به پولیس کابل صلاحیت داده شده است که این نوع موتر ها را به عنوان موتر های جرمی و بی اسناد توقف داده و در خدمت مردم قرار بدهند یعنی به گزمه های سیار پولیس با طی مراحلی که قبلا دیزاین شده است تبدیل نمایند.

در عین حال تعدادی از موتر ها نمبر پلیت های خود را به اندازه خیره و کمرنگ می سازند که دیگر مفهوم نمی داشته باشد. به این موتر ها چهار روز وقت داده میشود که نمبر پلیت های خود را روشن و واضح بسازند. تعداد گزمه های ترافیک پولیس اضافه خواهد شد البته در روز های نزدیک و عنقریب. پس از چهار روز موتر هایی که پلیت خیره و غیر قابل خوانش دارند نیز متوقف میشوند.

پنجم : به اداره مبارزه با جرایم سنگین وظیفه سپرده شد که مسله شرکت کیو نت را عاجل تحقیات نماید.

مردم را در جریان قرار خواهیم داد. این شرکت متهم به فریب کاری – کلاهبرداری و چپاول پول مردم است. پنجم : از شاروالی کابل بخاطر پیگیری و اجرا نمودن فیصله ها و کار هایی که با هم در جلسات تصمیم میگیریم سپاس می نمایم. قرار است امروز تمام کار های انجام یافته را در یک تصویر کلی به مردم افغانستان ارایه نمایند. آنهایی که فکر میکردند ما دنبال مسایل کوچک استیم با نشر این گزارش درخواهند یافت که مجموع فعالیت های کوچک تبدیل به یک دستاورد بزرگ شده است.

قیمت مجموعی زمین های آزاد شده از نزد غاصبین و قانون شکن ها به دو ملیارد افغانی میرسد. بخش مطبوعات جزییات را در اختیار شما قرار خواهد داد. ششم : در چند روز آینده مدت تعین شده برای ثبت موتر های بی اسناد به پایان می رسد. کسانیکه درین مدت نخواستند موتر های خود را ثبت نمایند اگر ما مهلت را تمدید کردیم مالیه بیشتر خواهند پرداخت. در روز های بعدی تصمیم خویش را اعلام خواهیم داشت. کسانیکه موتر های خود را ثبت کردند ولی هنوز اسناد بدست نیاوردند از مالیه بیشتر معاف اند و تلاش داریم در ارایه اسناد سرعت وکفایت بیشتر ایجاد نماییم. هفتم : کسی به اسم حامد سلطانی زمین های عام را در فرقه ریشخور غصب کرده است. موصوف به تظاهرات و اعتراض مردم وقعی نگذاشته است. اسناد کافی وجود دارد که این کلاهبردار با حمایت یک حلقه خاص سیاسی که در اعلامیه بعدی اسمش را فاش خواهیم کرد از راه کلاهبرداری و غصب زمین سرمایه هنگفت بدست آورده است. از اقدام پولیس در دستگیری و محاسبه با موصوف حمایت همه جانبه می نماییم.

هشتم : مردم آرزو دارند شهر کابل مانند شهر های اروپا پاک ومنظم باشد. ما این رویای اروپایی مردم را قدردانی می نماییم. کابل وقتی همانند شهر های اروپا خواهد شد که ما نظافت و اخلاق شهری را مانند اروپایی ها رعایت نماییم. اکنون بیشتر مردم کابل کوچه و محله را از آن خود نمیدانند. حس مالکیت مردم در حویلی شان پایان ومنحصر به همان محوطه کوچک میشود. . هر وقت فرهنگ بی تفاوتی را از خود دور ساختیم کابل بهتر از شهر های دیگر در منطقه خواهد شد. مسله به شاروالی محدود ومنحصر نیست. کابل بهتر شهروند کنش گر میخواهد. نهم : از امنیت ملی کابل بخاطر خنثا سازی یک بمب در حوزه سیزدهم ابراز قدردانی می نمایم. این اداره سخت کوش و سحر خیز در عین حال توانسته است عاملین بمب گذاری رانیز دستگیر نماید. جنده گل یکی از دستگیر شده گان در ده ها قضیه ترور و بمب گذاری شهری دست دارد.

این دستگیری ها به اثر تلاش های بسیار پیچیده انسانی و اتکا به تکنالوژی صورت میگیرد. درحالیکه مردم فقط در یک جمله خبر میشوند که فلانی دستگیر گردید اما هر یک از ین دستاورد ها نتیجه کار بسیار پیگیر می باشد. از بخش مطبوعاتی میخواهم که جزییات را در موقع لازم با مردم شریک سازند. دهم : تمام چالش ها ومشکلاتی را که قوماندانی های امینه ولسوالی ها به توجه جلسه شش و نیم رسانیده بودند در هماهنگی واقعی و رخ در رخ حل گردید. تمام نکاتی را که یاد آوری نموده بودند یک به یک حل گردید. اکنون وقت آن فرا رسیده است که نیروی اساسی خود را به اصل کار یعنی مهار جرم و ترور معطوف بدارند. اکنون آنها در مسایل ریز که مانع سرعت و کفایت شان میشد مصروف نخواهند بود. سپاس از وزارت محترم داخله.
یازدهم : حمله بر موتر نماینده مردم در ولسی جرکه آقای محترم توفیق وحدت بررسی گردید. برای وکیل صاحب گرامی اطمینان میدهیم که موضوع بسیار دقیق و جدی زیر کار است. نیاز به احضار آمر حوزه و کارمندان به شورای ملی نیست. مسایلی را که میخواهند مطرح سازند با رهبری نهاد ها مطرح سازند. حکم قانون همین است. بسیار زود امنیت ملی جزییات تحقیقات را با شما شریک خواهند ساخت. ساحه قلعه نجار ها الی سرک هشتاد متره از مدتی به این طرف شاهد حوادث تروریستی بوده است. در موقع مناسب شما را در جریان اینکه چه کار هایی شده و چه در جریان است قرار خواهید گرفت. خداوند را شکر گزاریم که شما جان به سلامت بردید. مراتب تسلیت ما را به خانواده شهدای این حادثه وسیله شوید.
نوت : اطراف لیسه رحمان بابا به تشناب و کناراب صحرایی تبدیل گردیده است. اگر مدیریت لیسه رحمان بابا توانایی حفاظت از دیوار خود را ندارد ما به شکل دیگر اقدام خواهیم نمود و آنگاه برای مدیریت لیسه جای شرم خواهد بود. این لیسه باید الگویی باشد از نظم تا شاگردانی که از نقاط دور به آن می آیند از هر دید تغییر کنند. اگر لیسه نظافت محوطه خود را مراعات کرده نمیتواند شاگرد از آن چه یاد بگیرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا