افغانستان

مسابقه‌ی موترسایکل‌رانی در دایکندی «کمپین شانزده روزه‌ی محو خشونت علیه‌ زنان»

شماری از دختران در ولایت دایکندی، به مناسبت «کمپین شانزده روزه‌ی محو خشونت علیه‌ زنان»، در یک مسابقه‌ی موترسایکل‌رانی شرکت کرده‌اند.

این مسابقه، روز شنبه، پانزدهم قوس، از سوی اداره‌ی محلی دایکندی در نیلی مرکز این ولایت برگزار شده است که حدود ده تن از دختران موترسایکل‌ران در آن باهم به رقابت پرداخته‌اند.

دفتر والی دایکندی با نشر خبرنامه‌ای، هدف از راه‌اندازی این مسابقه را حمایت از دخترانِ ورزشکار عنوان کرده و به نقل از آمر جندر اداره ولایت نوشته است که راننده‌گی، بایسکل‌‌سواری و موترسایکل‌رانی نباید برای زنان «شرم و ننگ» پنداشته شود؛ زیرا زنان نیز همانند مردان از این حقوق برخوردارند.

خبرنامه هم‌چنان به نقل از فاطمه اکبری، معاون اجتماعی و اقتصادی ولایت دایکندی نوشته است که حقوق زنان در قوانین نافذه‌ی کشور به صورت واضح در نظر گرفته شده و برگزاری چنین برنامه‌ها زنان را کمک می‌کند تا از همه حقوق انسانی و قانونی شان بهره‌مند شوند.

رحمت‌الله شریفی‌زاده نماینده‌ی ریاست حج و اوقاف دایکندی نیز گفته است در صورتی‌که با درنظرداشت حفظ ارزش‌های اسلامی، دین اسلام مانع فعالیت زنان در اجتماع نیست.

این نخستین بار است که مسابقه‌ی موترسایکل‌رانی با حضور ده دختر از ولسوالی‌های مختلف دایکندی، با پیام مبارزه با خشونت در برابر زنان، در این ولایت برگزار می‌شود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا