افغانستان

وزارت صحت: ۴۱ درصد کودکان زیر ۵ سال کشور به سوءتغذی یا قدکوتاهی مبتلا اند.

وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که براساس سروی ملی تغذی، حدود ۴۱ درصد کودکان زیر پنج سال در افغانستان به سوءتغذی مزمن یا قدکوتاهی و حدود ۹.۵ درصد دیگر کودکان دچار سوءتغذی حاد مبتلا هستند.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز «دوشنبه، ۲۴ قوس» در نشستی به‌منظور بررسی چالش‌ها و کارکرهای «برنامه‌ی تغذی مبتنی بر جامعه»، همچنان گفته است که عدم توجه مردم به غذاهای سالم نگران‌کننده است.

«برنامه‌ی تغذی مبتنی بر جامعه» در ۲۰ ولایت کشور راه‌اندازی شده است.

آقای مجروح همچنان گفته است که یکی از دلایل عمده سوءتغذی توجه نکردن مردم به غذاهای سالم و طبیعی سرشار از انواع ویتامین و پروتین می‌باشد.

او افزوده است با وجود این‌که افغانستان در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد، خوشبختانه غذاهای طبیعی بسیار باکیفیت با قیمت ارزان در کشور وجود دارد که استفاده از آن می‌تواند کودکان کشور را از سوءتغذی نجات دهد.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحبت بر اهمیت تغذیه‌ی سالم زنان در هنگام بارداری تأکید کرده و گفته است که استفاده از غذاهای مغذی از سوی مادران در هنگام بارداری در سالم بودن کودکان نقش مهم دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا