افغانستان

وزارت معارف اعلامیه خود را تغییر داد: تمام شاگردان به مساجد انتقال داده نمی‌شود.

وزارت معارف روز گذشته «یک‌شنبه ۱۶ قوس» اعلام کرد که براساس طرح جدید این وزارت، به تمام دانش‌آموزان صنف‌های اول تا سوم مکاتب، در مساجد آموزش داده خواهند شد اما ساعاتی بعد به دنبال خبرساز شدن طرح وزارت معارف مبنی بر انتقال صنف‌های اول تا سوم مکاتب به مساجد، اکنون این وزارت می‌گوید تنها در مناطقی که مکتب وجود نداشته باشد، از مساجد به‌عنوان مکان آموزشی استفاده می‌شود.

طبق اعلام این وزارت، مساجد در ایکو سیستم آموزشی شامل شده است.

هدف این کار از سوی وزارت معارف تغییر ساختار این وزارت به هدف جایگاه محوری دادن به «اسلام» خوانده شده است.

وزارت معارف افزوده است که فراگیری تعلیمات از سوی دانش‌آموزان در مساجد محله‌ی‌شان تا صنف سوم، سبب تقویت «هویت قوی اسلامی» در نزد دانش‌آموزان می‌شود.

در خبرنامه‌ی قبلی وزارت معارف آمده بود که در سه سال نخست آموزش و پرورش، رفتن به مسجد یک هویت قوی اسلامی را در دانش‌آموزان ایجاد و پرورش خواهد داد و محوریت اسلام را برای دانش‌آموزان برجسته خواهد کرد.

وزارت معارف همچنان گفته بود که این وزارت ساختارش را تغییر داده تا اسلام جایگاه محوری را در سیستم آموزش و پرورش داشته باشد. به گفته‌ی این وزارت، این یک تغییر مهم و بزرگ است که یک برنامه‌ی عاقلانه و تطبیق تدریجی و گام به گام را ایجاب می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا