افغانستان

گوترش: جبهه آزادی ۲۴ حمله تایید شده علیه طالبان انجام داده است

دبیرکل سازمان ملل می‌گوید جبهه آزادی از اول نوامبر ۲۰۲۳ تا دهم جنوری امسال، ۲۴ حمله تاییدشده علیه نیروهای طالبان انجام داده است.

با این حال، آنتونیو گوترش در گزارش فصلی خود نوشت مخالفان مسلح طالبان هیچ چالش سرزمینی برای این گروه ایجاد نکرده‌اند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، روز چهارشنبه، ۱۶ حوت، گزارش سه ماهه دبیرکل سازمان ملل از وضعیت افغانستان را منتشر کرد.

آنتونیو گوترش در گزارش سه ماهه خود ارزیابی توانایی‌های نیروهای نظامی ضدطالبان را «دشوار» خوانده چرا که به گفته او، بسیاری ادعاهای مربوط به حملات آنها در شبکه‌های اجتماعی، قابل تایید نبوده است.

با این حال، گوترش تایید کرده که جبهه آزادی به ترور و «حملات کوچک» علیه نیروهای طالبان ادامه داده است. در گزارش آمده که حملات جبهه آزادی از سطح روستاها به شهرها گسترش یافته‌اند.

آقای گوترش در گزارش خود به عنوان نمونه از چهار حمله جبهه آزادی در پلخمری بغلان، چهار حمله در کابل، یک حمله در قندهار، یک حمله در شهر ایبک سمنگان و یک حمله نیز در سمنگان یاد کرده است.

به گفته دبیرکل سازمان ملل، این حملات در بازه زمانی اول نوامبر سال گذشته میلادی تا دهم جنوری امسال صورت گرفته‌اند.

در گزارش درباره جبهه مقاومت ملی آمده که این جبهه بیشترین فعالیت را در پروان داشته و هیچ حمله‌ای در پایگاه سنتی‌اش پنجشیر انجام نداده است.

آنتونیو گوترش گفته برخی گروه‌های دیگر مخالف مسلح طالبان نیز اعلام موجودیت و ادعای حمله به نیروهای طالبان کرده‌اند، اما هیچ یک از این گزارش‌ها تایید نشده است.

 

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا