افغانستان

ده‌ها افغان آسیب‌پذیر اجازه سفر به آلمان را دریافت کردند

پس از آغاز مجدد برنامه پذیرش افغان‌های آسیب‌پذیر در آلمان، تا ۶ جولای ۲۲۹ نفر اجازه یافته اند که به آلمان سفر کنند. این برنامه به دلیل کندی با انتقادهای جدی مواجه می‌باشد.

وزارت داخله فدرال ‌آلمان می‌گوید که از ۲۶ ماه جون که روند صدور ویزا برای شهروندان آسیب‌پذیر افغان از سر گرفته شد، تا اول جولای سال‌جاری، در مورد سفر ۲۲۹ نفر به آلمان تصمیم مثبت اتخاذ شده است.

برنامه پذیرش فدرال آلمان که در ماه اکتوبر سال ۲۰۲۲ راه اندازی شده بود، در ماه مارچ امسال به دلیل نگرانی‌های امنیتی به حالت تعلیق درآمد.

یوتوب خبرگزاری شاهد

وزارت داخله فدرال آلمان در پاسخ به پرسش کلارا بونگر، عضو حزب چپ‌ها گفته است که در جریان پنج روز (از ۲۶ تا ۳۰ جون)، روی صدور ۱۵ ویزا کار صورت گرفته است. با توجه به ارقام جدید، در هر روز سه ویزا صادر شده است.

خانم بونگر نسبت به کندی این روند انتقاد کرده گفته است: «اگر کارها با این سرعت پیش بروند، رسیدگی به ۱۴ هزار تائیدی که قبلاً خارج از برنامه پذیرش فدرال صورت گرفته بود، سال‌ها طول می‌کشد. سفر یک‌هزار نفر در ماه، که در واقع برنامه پذیرش فدرال پیش بینی می‌کند، کاملا خیالی به نظر می‌رسد.»

به گفته وزارت داخله فدرال آلمان، در حال حاضر هفت نیروی امنیتی این کشور برای انجام مصاحبه در اسلام آباد و دو کارشناس از اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی (بامف) و یک مشاور ویزا در حال انجام وظیفه هستند.

برنامه پذیرش فدرال آلمان کسانی را مورد حمایت قرار می‌دهد که در بخش‌های دفاع از حقوق بشر، سیاست، قضا یا رسانه فعال بودند و پس از حاکمیت مجدد طالبان در افغانستان، با تهدید مواجه هستند. قرار است این برنامه تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا