افغانستان

ایران ادعای آتش‌زدن خانه‌های مهاجران اهل افغانستان در یزد را تکذیب کرد

مقام‌های محلی ولایت یزد ایران، ادعای آتش‌زدن خانه‌های مهاجران اهل افغانستان در این ولایت را تکذیب کرده‌اند.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی ولایت یزد روز دوشنبه، ۱۳ قوس، به خبرگزاری تسنیم گفته است ادعای آتش‌زدن خانه‌های مهاجران در ولسوالی میبد، صحت ندارد.

او تصریح کرد: «تصاویر منتشرشده در فضای مجازی مربوط به حریق در یک ضایعاتی در میبد بوده است و هیچ‌گونه ارتباطی به منازل افاغنه (شهروندان افغانستان) در مهمانشهر میبد ندارد.»

گفتنی است که یک روز پس از این رویداد که یک مقام ارشد امنیتی ایران در یزد گفته «قاتلِ یک جوان ١٧ ساله ایرانی، اتباع خارجی» است، مردم خشمگین به خانه‌های مهاجران اهل افغانستان در این شهر حمله کردند.

در تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، دیده می‌شود که گروهی از مردم بر شهرک مهاجران حمله کرده‌اند و خانه‌های مهاجران را آتش زده‌اند.

فشارها بر مهاجران و پناه‌جویان افغانستان در ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و مقام‌های آن کشور بارها گفته‌اند که «اتباع غیرمجاز» را اخراج خواهند کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا