افغانستانخبر برتر

امریکا شمار سربازان خود را در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ تن کاهش داد

وزارت دفاع امریکا روز جمعه، بیست‌وششم جدی اعلام کرد که شمار نیروهای این کشور در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا در اواخر ماه عقرب در نشستی در مقر پنتاگون گفته بود که شمار نیروهای امریکایی تا پانزدهم ماه جنوری در افغانستان به دو هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

او در بیانیه‌ی تازه خود گفته است، براساس هدایت دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا مطابق برنامه اعلام شده، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش یافته است.

سرپرست وزارت دفاع امریکا می‌گوید که اداره تحت امر او در تلاش برنامه‌ریزی برای خروج کامل سربازان امریکایی در ماه می ۲۰۲۱ است، اما هرگونه خروج به گفته او، مبتنی بر شرایط است.

به گفته کریستوفر میلر، ایالات متحده بیش از هر زمان دیگر به پایان دادن به حدود دو دهه جنگ در افغانستان نزدیک شده است و از روند صلح به رهبری افغان‌ها که منتج به دست‌یابی به یک توافق سیاسی و آتش‌بس جامع شود، استقبال می‌کند.

سرپرست وزارت دفاع امریکا تأکید کرده است که فرماندهان نظامی کشورش نیروی لازم را برای حفظ منافع و امنیت مردم امریکا در اختیار دارند.

کریستوفر میلر گفته است که امریکا در کنار سایر شرکای خود در ناتو کار می‌کند و به اجرای مأموریت ضد تروریسم، آموزش، مشورت‌دهی و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان متعهد است.

به گفته او، امریکا با انجام این مأموریت در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که افغانستان به عنوان مکان امن برای کسانی که امنیت امریکا را تهدید می‌کنند، استفاده نخواهد شد.

کریستوفر میلر کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان را حمایت کشورش از روند صلح افغانستان و پابندی به تعهدات این کشور در توافق‌نامه صلح دوحه و اعلامیه مشترک کابل – واشنگتن توصیف کرده است.

او تأکید کرده است که همه طرف‌ها باید تعهد خود را برای پیش‌برد روند صلح افغانستان نشان دهند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا