افغانستان

آمریکا: اعضای جرگه صلح در مورد آخرین مانع آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، تصمیم می‌گیرند.

وزارت خارجه امریکا با نشر اعلامیه‌ای از شرکت‌کننده‌گان لویه‌جرگه مشورتی صلح که قرار است امروز جمعه، هفدهم اسد، در کابل برگزار شود، ستایش کرده است.

وزارت خارجه امریکا گفته است که شرکت‌کننده‌گان این جرگه در مورد «رهایی سریع» زندانیان باقی‌مانده در فهرست طالبان، آخرین مانع در برابر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، تصمیم می‌گیرند.

طبق اعلامیه وزارت خارجه امریکا، گروه طالبان تعهد کرده است که پس از آزادی به موقع این زندانیان، با «تیم ملی که نمایان‌گر قوت و تنوع جمهوری اسلامی افغانستان است»، وارد مذاکره شود.

در اعلامیه آمده است که گروه طالبان هم‌چنین تعهد کرده است که در جریان مذاکرات، خشونت‌ها و تلفات را به طور «قابل ملاحظه» کاهش دهند، تا به این ترتیب طرفین برای پایان دادن به «جنگ طولانی و بی‌رحمانه» روی یک راه سیاسی تصمیم بگیرند و در مورد آتش‌بس دایمی و جامع به توافق برسند.

وزارت خارجه امریکا تأکید کرده است که این کشور قصد دارد تا طالبان را به رعایت این تعهدات پای‌بند نگه دارد.

وزارت خارجه امریکا گفته است که هرچند رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان – مطابق فهرست این گروه – محبوبیتی ندارد، اما این اقدام دشوار منتج به «کاهش خشونت و شروع مذاکرات مستقیم» و سرانجام باعث صلح و پایان جنگ می‌شود.

در اعلامیه تصریح شده است که این انتظار افغان‌ها و دوستان افغانستان است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا