افغانستان

متقی به رییس ارتش پاکستان: مایل هستم برای تقویت ثبات و رفاه منطقه از نزدیک با پاکستان کار کنم

روابط عمومی ارتش پاکستان می‌گوید امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در دیدار با سید عاصم منیر، رئیس ارتش این کشور درباره اهمیت نقش اسلام‌آباد در تسهیل صلح و توسعه در افغانستان تاکید کرده است.

آقای متقی گفته که مایل است برای تقویت ثبات و رفاه منطقه از نزدیک با پاکستان کار کند.

آقای متقی برای شرکت در نشست سه‌جانبه وزیر خارجه چین، پاکستان و طالبان روز جمعه به اسلام‌آباد رفت. وزیر خارجه طالبان با شماری از رهبران احزاب سیاسی پاکستان نیز دیدار کرده است.

متقی در دیدار با منیر عاصم از حمایت پاکستان از مردم افغانستان نیز قدردانی کرده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته که دو طرف درباره مسائل مورد علاقه دو کشور از جمله موضوعات مرتبط با امنیت منطقه‌ای، مدیریت مرزها و تشکیل میکانیزم امنیت دو جانبه صحبت کردند.

رئیس ارتش پاکستان در این دیدار بر ارتقای همکاری دو طرف در خصوص چالش‌های مشترک مبارزه با «تروریسم و افراط‌گرایی» تاکید کرده است.

در اعلامیه آمده که دو طرف درباره حفظ تماس‌ها برای بهبود روابط دوجانبه و بررسی مسائل مشترک موافقت کردند.

با وجود خوش‌بینی اسلام‌آباد از روی کار آمدن طالبان در افغانستان در خصوص جلوگیری از حملات طالبان پاکستانی، این گروه متحد طالبان افغان در ماه‌های گذشته بر شدت حملات خود در داخل پاکستان افزوده است.

افزایش حملات این گروه باعث شده اسلام‌آباد انتظاری را که از طالبان داشت کنار بگذارد و با اعلان عملیات رسمی،‌ پناه‌گاها و مواضع طالبان پاکستانی را هدف حمله قرار دهد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا