افغانستان

بیش از ۴۰۰ معتاد در ولایت بلخ برای آغاز پروسه درمان جمع‌آوری شدند

مدیریت مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در ولایت بلخ از جمع آوری بیش از ۴۰۰ فرد معتاد به مواد مخدر در جریان دو هفته گذشته خبر داده و افزوده که تمامی این افراد تحت درمان قرار گرفته اند.

جمعه خان کوچی، آمر اداری مدیریت مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه حکومت طالبان در ولایت بلخ می‌گوید که به تازگی در کارزاری بیش از ۴۰۰ فرد معتاد از سطح شهر و ولسوالی های این ولایت جمع آوری و به مرکز حمایوی و تداوی معتادان اتتقال داده شده است.

کوچی گفته است که:”ما از سطح شهر، قریه‌ها ‌و ولسوالی‌‌ها معتادن را برای درمان جمع‌آوری کرده‌ایم.”

مسوولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر حکومت طالبان در این ولایت اضافه کردند که معتادان پس از تکمیل دوره درمان و بهبود حالشان به خانوده‌هایشان سپرده می‌شوند.

عبدالله ارزگانی، سرپرست مرکز حمایوی و تداوی معتادان ولایت بلخ گفت که این افراد یک و نیم تا سه ماه را برای درمان در این مرکز سپری خواهند کرد.

ارزگانی گفت:” معتادان در این مرکز به مدت ۴۵ روز تا سه ماه تحت درمان قرار می‌گیرند و برای درمان از شیوه گفتار درمانی استفاده می‌شود و یک تیم صحی از ریاست صحت عامه بلخ نیز در روند درمان همکار می‌کند.”

روزی گیلدی، یک تن از معتادان ولسوالی کلدار ولایت بلخ با خرسندی از آغاز دوره درمانش گفت که بیکاری از عوامل اساسی رو آوردن افراد به استعمال مواد مخدر است.

او گفت:”از تاجران و از جوامع بین الملل و هرکسی که به ما لطف کرده یک خواهشی دارم که به ما زمینهٔ کار را فراهم کنند.”

به گفته مسوولان، شماری از داکتران ریاست صحت عامه ولایت بلخ نیز به منظور مشوره دهی به این مرکز پیوسته اند.

آمار دقیق معتادان مواد مخدر در ولایت بلخ وجود ندارد؛ اما مسوولان مدیریت مبارزه با مواد مخدر قومندانی امنیه این ولایت گفته اند که در جریان یک سال گذشته حدود سه هزار معتاد را تحت درمان قرار داده اند.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) در گزارشی که به تاریخ ۲۷ دسمبر سال گذشته نشر شد، گفت که افغانستان به دلیل اعتیاد به مواد مخدر با مشکلات قابل توجهی مواجه است و مواد مخدر از هر سه خانواده در این کشور یکی را آسیب زده است.

بر اساس گزارش این ادارۀ ملل متحد که به تاریخ ۲۷ دسمبر (ششم جدی) نشر شد، بیماری‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در افغانستان نیز افزایش یافته است.

در همین حال دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد با نشر گزارشی از تغییر شکل مواد مخدر در افغانستان خبر داده و از تولید سریع متامفتامین در افغانستان و افزایش قاچاق آن در داخل این کشور و کشورهای منطقه هشدار داده بود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا