جهان

زمین لرزه شدید یونان و غرب ترکیه را تکان داد.

زمین لرزه ای به شدت ۶.۶ درجه ریشتر، یونان و غرب ترکیه را تکان داد. تصاویر رسیده از شهر ازمیر ترکیه نشان می‌دهند که ساختمان‌ها فرو ریخته است. این زلزله همچنین باعث جاری شدن سونامی کوچک در جزیره ساموس یونان شد.

روز جمعه حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی زمین لرزه‌ای به شدت ۶.۶ درجه ریشتر شهر ازمیر در غرب ترکیه را تکان داد. اداره مبارزه با حوادث طبیعی ترکیه اعلام کرد که پنج بلندمنزل در منطقه بایراکلی و بورنووا فرو ریخته اند.

تلویزیون دولتی ترکیه اعلام کرد که مرکز این زلزله در عمق ۱۶.۵ کیلومتری منطقه صفری‌حصار ازمیر بوده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با نشر مطلبی در صفحه توییتر خود نوشته است که گروه های نجات فعالیت شان را در منطقه آسیب دیده آغاز کرده اند.

مقام‌های ترکیه گفته اند که در نتیجه این زلزله شش تن در شهر ازمیر جان داده و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شده اند. در جزیره ساموس یونان نیز از زخمی شدن چهار تن گزارش شده است.

تصاویری که در تلویزیون دولتی ترکیه به نشر رسیده، نشان می‌دهند که در شهر بورنووا ساختمان ها فرو ریخته اند. در این تصویرها همچنان موترهای تخریب شده و فرار مردم از محل حادثه به چشم می خورند.

در بخشی از این تصاویر دیده می شود که مردم محل به کمک گروه های نجات آمده و در یک ساختمان ۲۱ طبقه‌یی به مصروف فعالیت نجات هستند.

این زمین لرزه شماری از ساختمان ها را در جزیره در یونان هم متاثر کرده است. مقام های دو کشور گفته اند که پس از این زمین لرزه، آماده اند یک دیگر را همکاری کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا