افغانستانخبر برتر

مودی، نخست‌وزیر هند : از صلح مورد قبول افغان‌ها حمایت می‌کنیم.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی حمایت کشورش را از صلح «مورد قبول افغان‌ها» اعلام کرده است.

عبدالله عبدالله پیش از چاشت روز پنج‌شنبه، هفدهم میزان، در جریان سفرش به هند با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

سپیدار در اعلامیه‌ای نوشته است که نخست‌وزیر هند در این دیدار گفته است: «صلحی که مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند است و کشورش از صلح پایدار و ثبات در افغانستان حمایت و پشتی‌بانی می‌کند چون با آمدن صلح و ثبات دیگر زمینه‌ای برای فعالیت‌های گروه‌های دهشت‌افگن باقی نمی‌ماند.»

طبق اعلام سپیدار، نارندرا مودی بااشاره به روابط تاریخی بین افغانستان و هند، گفته است که کمک‌های کشورش برای افغانستان ادامه می‌یابد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی در این دیدار از کمک‌های هند سپاس‌گزاری کرده است.

سپیدار گفته است که عبدالله عبدالله در صحبت‌های خود با نخست‌وزیر هند تصویر روشنی از تلاش‌های صلح و مذاکرات دوحه ارائه کرده و از موضع اصولی هند در قبال صلح افغانستان سپاس‌گزاری کرده است.

مذاکرات بین‌الافغانی از ۲۲ سنبله به این سو در دوحه جریان دارد. تیم‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان تاهنوز روی طرزالعمل پیش‌برد مذاکرات به توافق نرسیده‌اند.

گفتنی است که عبدالله عبدالله روز سه‌شنبه، پانزدهم میزان در یک سفر چهار روزه وارد هند شد. او پیش‌تر با مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار کرده بود.

هدف سفر عبدالله عبدالله به هند جلب حمایت این کشور از تلاش‌های صلح افغانستان خوانده شده است.

عبدالله عبدالله پیش‌ از هند به پاکستان سفر کرده بود و در سه روز اقامت در این کشور با مقام‌های پاکستانی درباره روند صلح گفت‌وگو کرد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا