افغانستاناقتصاد

یک شرکت از افغانستان ۵۰ میلیون دالر برای ساخت سه اسکله در شمال ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

یک شرکت از افغانستان برای سرمایه‌گذاری در بندر کاسپین بین منطقه آزاد انزلی با یک شرکت ایرانی تفاهمنامه امضا کرد. رسانه‌های ایران گزارش دادند که این شرکت افغانستان ۵۰ میلیون دالر برای ساخت سه پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی گزارش داد که این تفاهمنامه طی مراسمی با حضور حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد بین دو شرکت به امضا رسیده است.

به گفته مقامات جمهوری اسلامی، قرارداد این سرمایه‌گذاری تا سه ماه آینده بین دو شرکت امضا خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم از شرکت های افغانستان و ایران نام نبرده است.

این خبرگزاری به نقل از حجت‌الله عبدالملکی نوشت که ساخت این سه پست اسکله سه مورد از ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری است که آماده شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفته «سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این را بدانند، هر کس در مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کند طلا برداشت خواهد کرد.»

این مقام ایرانی تصریح کرده که این تفاهمنامه سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دالری در بندر کاسپین ترانزیت و لجستیک و زیرساخت‌های این حوزه را تقویت می‌کند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا