افغانستان

مجاهد: بعضی کشورها در لباس دوست تلاش می‌کنند تا افغانستان را به بدبختی‌ها بکشانند

محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان، هرچند نام از کشوری نمی‌برد، اما می‌گوید که شماری از کشورها در «پوشش دوست تلاش می‌کنند تا افغانستان به بدبختی‌ها بکشانند.»

 

مجاهد این اظهارات را روز پنج‌شنبه، ۳۰ قوس، در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه کابل مطرح کرده است.

 

سرپرست وزارت دفاع طالبان تاکید کرده است که «دوست و دشمن باید شناخته شوند.»

 

وی افزوده است: «امریکا در طول ۲۰ سال حضور خود در افغانستان هیچ پروژه بلندمدتی را اجرا نکرده است.»

 

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان نیز گفته که در نیم سده‌ اخیر، «سیاست‌های تخریبی» در افغانستان پیاده شده است.

 

او تصریح کرده است: «اگر شما فکر کنید در نیم سده اخیر در افغانستان سیاست‌های تخریبی پیاده شده است؛ وقتی یک نظام حاکم شده، در برابر آن نظام دیگری قرار گرفته است.»

 

از سوی هم، ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در این نشست بی‌آنکه در مورد بازگشایی دروازه‌های دانشگاه‌ها به‌روی دختران صحبت کند، گفت: «خارجی‌ها برای انکشاف افغانستان پیشنهادهای مختلفی می‌دهند، اما آنها [خارجی ها] در واقع خواهان توسعه افغانستان نیستند.»

 

او اضافه کرده است که طالبان «متعهد به پیشرفت تحصیلات عالی کشور هستند و در این بخش کارهای مهمی را نیز انجام داده است.»

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان خود در دو سال گذشته، به ‌مطالبات شهروندان، مخالفان سیاسی خود و جامعه جهانی مبنی بر ایجاد دولت فراگیر و رعایت ارزش‌های حقوق بشری، پاسخ منفی داده‌اند.

 

این گروه، رژیم‌ خود را همه‌شمول دانسته‌ و تاکید کرده که در برابر ارزش‌های طالبانی‌ کوتاه آمدنی نیستند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا