افغانستان

تلفات انفجار یکشنبه به ۱۰ نفر کشته و ۵۲ تن زخمی افزایش یافت.

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری در گزارش جلسه ۶:۳۰ خود نوشته است که در حمله بالای خان محمد وردک نماینده مردم در ولسی جرگه متاسفانه ده نفر از هموطنان ما کشته و پنجاه و دوتن زخم برداشتند.

از زخمی ها تنها شش تن در شفاخانه باقی مانده اند. متباقی بخاطر سطحی بودن جراحت به خانه های خود برگشته اند.

آقای صالح نوشته است اکثر زخمی ها ناشی از پارچه های شیشه بوده است. شاهدان عینی از توقف یک موتر سرایچه دقایقی قبل از آمدن کاروان آقای وردک سخن میگویند. در میان کشته ها یک طفل شش ساله نیز شامل است. یک بار دیگر مراتب تسلیت خویش را به خانواده شهدا ابراز می نمایم.

ادامه گزارش آقای صالح: دوم : از امنیت ملی بخاطر دستگیری صابر نام یکی از بمب گزاران در شهر کابل که تا حال به هژده مورد ترور و بمب گزاری اعتراف کرده است ابراز سپاس می نمایم. اختصاری از اعترافات او در جدول ضمیمه نشر شده است. امروز بازهم چهارده تن از منسوبین بی ریا ولی سخت کوش و وطندوست امنیت ملی را تقدیر نمودیم. جلسه را با حضور یابی آنها و اهدای تحایف معنوی و مادی آغاز کردیم.

سوم : سطح رضایت مردم از جلسات شش و نیم /میثاق امنیتی کابل در بیست و چهار ساعت گذشته هفتاد درصد بوده است. در عین حال سیزده درصد مخالفت – شانزده درصد پیشنهادات و یک درصد دشنام داده اند.

از بخش موظف پرسیدم که چطور امکان دارد هنوز رضایت هفتاد درصد باشد در حالیکه حوادث دلخراش به وقوع پیوست. گفتند شش و نیم پاسخگو است . حرمت به حرف مردم و حفظ مراوده باعث شده است که سطح رضایت بالا باقی بماند. بالای تمام اطلاعات موثق اقدام صورت گرفته است. بقیه مواردی را که مردم نظر میدهند و یا پیشنهاد می نمایند و یا خلا ها را برجسته می سازند زیر غور جدی قرار میگیرد. فردا قرار است که احصاییه مقایسوی دو ماه فعالیت شش و نیم را با دوماه قبل آن با شما شریک سازیم.

در بیست وچهارساعت گذشته پنج موتر کهنه دزدی شده – دو منزل و یک دوکان. ناگفته نباید گذاشت که تعداد زیاد از موتر های دزدی شده دوباره یافت گردیده و با مالک اصلی تحویل داده میشود.

از تمام موتر داران محترم خواهش میکنیم در صورتیکه توان مالی دارند یک عدد جی پی اس در موتر های خود نصب نمایند. موتر هایی که جی پی اس دارند در کمتر از یک ساعت پس از دزدی یافت می شوند.

قمیت جی پس اس سه هزار افغانی بیش نیست. از حوزه هژدهم – نوزدهم و بیست و یک که در بیست و چهار ساعت گذشته در آنجا هیچ اتفاق قابل یاد آوری صورت نگرفته است سپاس می نمایم. کابل شهر شش ملیون انسان است و حتمن بی حادثه نمی تواند باشد. اما سیستم باید در ارتباط به جرم تحملش صفر باشد.

وقتی صفر مقدس ترین عدد برای آمر حوزه باشد در آنصورت جرایم بسیار پایین می آید. هر زمانیکه منسوبین نهاد های امنیتی با ارقام آشتی کنند و بی تفاوت شوند وضعیت رضایت بخش نمی باشد. اکنون در بعد مدیریتی جلسات شش و نیم مقایسه ارقام میان نهاد ها و آنهم بصورت رخ در رخ باعث شده است که منسوبین در سطوح مختلف بسیار حساس شوند و با جدیت عمل نمایند. در بیست و چهار ساعت گذشته مجموعا نزدیک به هشت هزار نفر از طرق مختلف با ما در تماس شده اند. اگر شما فکر میکنید که این معلومات نادرست است پس اطلاعات خود را با ما شریک سازید.

چهارم : از ترافیک کابل بخاطر تهیه و ترتیب طرح جامع برای وضع جریمه بالای موتر های دست غلط و همچنان دیزاین سند تردد سپاس می نمایم. تا چند روز دیگر این طرح به مرحله اجرایی خواهد رسید. حساب بانکی را هنوز وزارت محترم مالیه باز نکرده است. امید است که وزارت محترم مالیه و بخصوص معینیت مالی و گمرکات استعجالیت را درک نمایند.

پنچم : از تمام ادارات دولتی در کابل میخواهیم که اوراق مربوط به پوشش ساحوی کارمندان خویش را خانه پری نموده و به مراجع ذیربط تحول دهند. در روز های اخیر نگرانی از دسترسی مخربین و تروریستان به این اطلاعات ابراز شده است. با درک این حساسیت فیصله به این شد که کارمندان دولت میتوانند اوراق را مستقیم به آمر خویش دهند تا رسمی و محفوظ به ارگان های ذیربط داده شود.

ششم : موتر هایی که در پلیت شان و. ج. نوشته شده است توقف داده میشوند. تا اکنون صاحبان ۱۵۵ عراده موتر با پلیت این چنین لطف کرده و پلیت مخصوص را از وزارت داخله بدست آورده اند. اکنون اطلاعات رسیده است که ممکن تروریستان طالب و طالبان داعشی و. ج. را تقلبی ساخته و فاجعه خلق نمایند. لطفا با موتر هایی که پلیت آنها و. ج. است گشت و گذار نکنید. لطفا. ( من بگوش تو سخن های نهان خواهم گفت// سربجنبان که بلی غیر به سر هیچ مگو).


نوت : تا حد مقدور جلسات شش و نیم را قربانی بهانه های شخصی ازجمله بی خوابی و کم خوابی نخواهیم ساخت. شش و نیم جلسه با نماز ها و سحر خیزان است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا