افغانستان

خط آهن خواف – هرات افتتاح شد.

خط آهن خواف – هرات در مراسمى رسمى، روز پنج‌شنبه، بیستم قوس، گشایش یافت.

در مراسم گشایش این خط آهن، محمداشرف غنى، رییس جمهور افغانستان و حسن روحانى، رییس جمهور ایران، از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کردند.

به دستور رییسان جمهور افغانستان و ایران، از مسیر خط آهن خواف – هرات  یک قطار از منطقه خواف ایران به سوى هرات حرکت کرد و یک قطار دیگر محموله‌هاى صادراتى افغانستان را از ایستگاه خط آهن «روزنک» هرات به ایران انتقال داد.

از دید مقام‌هاى ارشد حکومت‌هاى دو کشور، این مسیر مى‌تواند سهولت‌هاى زیادى در بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر میان دو کشور و نیز کشورهاى منطقه ایجاد کند.

حسن روحانى، رییس جمهور ایران، در مراسم گشایش این خط آهن گفت که کالاهاى افغانستان از طریق این خط آهن به کشورهاى اروپایى خواهد رسید.

محمداشرف غنى، رییس جمهور افغانستان، نیز در سخنرانى‌اش در مراسم گشایش خط آهن، به سهولت‌هاى این مسیر براى افغانستان اشاره کرد.

رییس جمهور غنى گفت که خط آهن موثرترین، مفیدترین و ارزان‌ترین سیستم ترانسپورتى در قاره آسیا است و انقلاب ترانسپورتى به شمار مى‌رود.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا