افغانستان

امنیت ملی از بازداشت یک شبکه نُه نفری از اعضای طالبان در کابل خبر داد.

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که یک هسته ترور طالبان را که نُه عضو دارد، بازداشت کرده است.

این هسته براساس اعلام امنیت ملی از سوی نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در عملیاتی از شهر کابل بازداشت شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت‌شده‌گان به نام‌های محمدناصر، محمدجمعه، شیرالله، سیف‌الله، عبدالاحد، شرافت‌الله، رحمت‌الله و عبدالله یاد کرده است.

به گفته امنیت ملی، این افراد به دستور رهبری طالبان در فعالیت‌های تروریستی و ترورهای هدف‌مند علیه غیرنظامیان، کارمندان دولت و نیروهای امنیتی دست داشتند.

امنیت ملی بازداشت‌شده‌گان را متهم کرده است که در شش مورد انتقال و جاسازی ماین‌های چسبکی و پرتاب بمب‌های دستی بر پوسته‌های امنیتی در ناحیه‌های ۱۱ و ۱۹ شهر کابل دست داشته‌اند.

براساس اعلام امنیت ملی، این هسته تمام وسایل جنگی و مواد انفجاری خود را از نزد یکی از قوماندانان گروه تروریستی طالبان از مربوطات ولایت لغمان به دست می‌آوردند.

ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که این هسته ترور درصدد بود تا یک رشته ترورهای هدف‌مند را در شهر کابل آغاز کنند که از سوی نیروهای امنیتی  شناسایی و بازداشت شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا