افغانستان

رئیس جمهور غنی:اگر مواد مخدر به سواحل آمریکا برسد، باید بدانیم که از عواقب آزادی این زندانیان است.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی در گفتگوی ویژه با روزنامه تایمز بریتانیا گفته است که در صورت آزادی آخرین گروه از زندانیان که قرار است در پی توافق امریکا با طالبان رها شوند، احتمالا موجی از مواد مخدر وارد بریتانیا شود. آقای غنی تاکید کرده که در صورت افزایش تجارت بین‌المللی مواد مخدر در بریتانیا و اروپا، مسئول آن امریکا و رهبران کشورهای عضو ناتو خواهند بود. آقای غنی گفته: «اگر آمفتامین (شیشه) به سواحل امریکا برسد، باید بدانیم که از عواقب آزادی این زندانیان است و اگر این افراد مرتکب جرم شوند، مسئولیت مشترک بین‌المللی خواهد داشت.»

رئیس جمهور غنی اخیرا حکم رهایی ۴۰۰ زندانی “خطرناک” طالبان را امضا کرد که تاکنون ۸۰ نفر آنان آزاد شده‌اند. پیش از این منابعی به بی‌بی‌سی گفته بودند که از میان ۴۰۰ زندانی خطرناک گروه طالبان بیش از ۱۵۰ نفر آنان «قاچاقبران بزرگ مواد مخدر هستند.»

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا