افغانستان

یونیسف: ۲۳ میلیون نفر در افغانستان در سال ۲۰۲۴ به کمک نیاز دارند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که در سال ۲۰۲۴ در افغانستان ۲۳.۳ میلیون نفر، از جمله ۱۲.۶ میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

 

یونیسف امروز (چهارشنبه، ۲۲ قوس) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که برای تأمین نیازهای بشردوستانه و اساسی ۱۹.۴ میلیون نفر در افغانستان، ۱.۴ میلیارد دالر نیاز دارد.

 

به‌گفته‌ی این نهاد، بحران بشری در افغانستان ناشی از جنگ طولانی، شوک‌های شدید اقلیمی و افت شدید اقتصادی کشور است.

 

در اعلامیه‌ی یونیسف آمده است که طرد زنان و دختران از بیشتر جنبه‌های زندگی، از جمله آموزش و کار، وضعیت بشری در کشور را بدتر کرده است.

 

یونیسف: ۵۷۰ هزار کودک در افغانستان نیازمند کمک فوری می‌باشند

یونیسف: در سال جاری ۶٫۳ میلیون افغان نیاز به کمک‌های بشری دارند

کودکان با آینده‌ی نامعلوم؛ روزانه نُه کودک در کشور کشته و معیوب می‌شوند

سازمان ملل متحد برای رسیدگی به بحران‌های بشری در جهان، در سال آینده‌ی میلادی، ۴۶ میلیارد دالر بودجه درخواست کرده است.

 

به‌گفته‌ی دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل (اوچا)، افغانستان در میان پنج کشوری است که به بیشترین کمک‌ بشری نیاز دارد.

 

به‌گفته‌ی اوچا، در سال آینده‌ی میلادی برای کمک‌رسانی در افغانستان نیاز به سه میلیارد دالر است.

 

این دفتر در سال ۲۰۲۳ برای افغانستان چهار میلیارد و شش میلیون دالر درخواست داده بود، اما این میزان بودجه تأمین نشد و به‌گفته‌ی اوچا، در نتیجه‌ی شکاف مالی، ۱۰ میلیون نفر از ماه می تا نوامبر در افغانستان دسترسی به کمک‌های غذایی را از دست دادند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا