افغانستان

در شش ماه نخست امسال دست‌کم ۴۵۶ گردش‌گر خارجی از بلخ بازدید کرده‌ اند

مسئولان در ریاست اطلاعات‌ و فرهنگ حکومت طالبان در بلخ، می‌گویند که در جریان سال روان، بازدید گردش‌گران خارجی از بناهای تاریخی و کهن این ولایت، افزایش یافته است.

عطامحمد ساهو، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات‌ و فرهنگ حکومت طالبان در بلخ می‌گوید که در شش ماه نخست سال روان، دست‌کم ۴۵۶ گردش‌گر خارجی از این ولایت بازدید کرده‌ اند.

عطامحمد ساهو، می‌افزاید که در جریان سال ۱۴۰۱، بناها و مکان‌های تاریخی و باستانی بلخ تنها گواه حضور ۱۲۱ گردش‌گر خارجی بوده است.

آمر اطلاعات ریاست اطلاعات‌وفرهنگ بلخ در مصاحبه با سلام وطن‌دار، با ابراز خرسندی از بیش‌ترشدن آمار گردش‌گران خارجی، می‌گوید که از این ره‌گذر حدود ۵۰ هزار دالر امریکایی درآمد به دولت واریز شده است.

او، از سکتور خصوصی، بازرگانان و نهادهای مختلف داخلی و خارجی، می‌خواهد که با بازسازی برخی از بناهای تاریخی که در حال نبودی است، زمینه‌ی افزایش بازدید‌کنندگان را فراهم کنند.

به گفته‌ی او، هر گردش‌گر خارجی که وارد کشور می‌شود، در هنگام ثبت ۵۰ دالر امریکایی به حکومت پرداخت می‌کند. بر اساس اطلاعات، بیش از ۱۲۰ بنای تاریخی و مکان باستانی در بلخ وجود دارد که همواره گواه حضور گردش‌گران داخلی و خارجی بوده است.

آرام‌گاه منسوب به حضرت علی، خانقاه پدر مولانا جلال‌الدین بلخی، مسجد ابونصر پارسا و آرام‌گاه رابعه‌ی بلخی، از مهم‌ترین ساحه‌هایی اند که پای بازدید‌کنند‌گان خارجی را به بلخ کشانده است.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا