افغانستان

دست کم ۴ شهروند افغانستان در مرز ترکیه و ایران از سرما جان باختند.

وزارت خارجه کشور جان‌باختن دست کم چهار تن و نجات یافتن دو تن از اتباع کشور را در مرز ایران و ترکیه در منطقهٔ چالدران ارومیه – ایران تأیید می‌کند.

وزات خارجه با نشر اعلامیه ایی گفته است که خیراً خبرها و تصاویری در رسانه‌ها به نشر رسیده‌اند که نشان می‌دهد شماری از شهروندان افغانستان در اثر گیرافتادن در هوای سرد و توفانی در مرز ایران و ترکیه جان باخته اند. وزارت امور خارجه تا زمان نشر این خبر، جان‌باختن کم‌ازکم چهار تن و نجات یافتن دو تن از اتباع کشور را در مرز ایران و ترکیه در منطقهٔ چالدران ارومیه تأیید می‌کند.

در اعلامیه امده است که سفارت‌های افغانستان در انقره و تهران مراسم تکفین جان‌باخته‌گان را بجا آورده و تا حال دو جسد را به فامیل‌های شان تسلیم کرده است.

تا حال دو گروه جستجو را به منطقهٔ سانحه در قلمرو مرزی میان ترکیه و ایران (که ۸۰۰ کیلومتر از تهران و حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از انقره فاصله دارد) جهت رسیدگی به همه جوانب این رویداد گسیل نموده است.

وزارت امور خارجه در اعلامیه خود ذکر کرده است که از شهروندان تقاضا می‌کند تا از سفرهای غیرقانونی که خطر مرگ را به‌همراه دارد جداً بپرهیزند و فریب قاچاقبران انسان‌ را نخورند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا