افغانستانخبر برتر

احمدیوسف نورستانی به دو سال و شش ماه زندان محکوم شد.

طبق اعلام دادگاه عالی، احمدیوسف نورستانی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و والی اسبق هرات و هفت شریک جرمی‌اش در پیوند به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌‌ای به دو سال و شش ماه زندان محکوم به مجازات شده‌اند. این حکم در دادگاه ابتدایی رسیده‌گی به جرایم سنگین فساد اداری صادر شده است.

دادگاه احمدیوسف نورستانی و شریکان جرمی‌ او روز «شنبه، ۱۷ حوت»، به صورت غیابی برگزار شده است.

این دادگاه هم‌چنان حکم پرداخت ۸۶۷ هزار و ۱۲۰ افغانی به عنوان جبرات خسارت از سوی متهمان را به صورت «علی‌السویه» نیز صادر کرده است.

این پرونده متعلق به زمانی است که احمدیوسف نورستانی والی هرات بوده است.

طبق حکم دادگاه، احمدیوسف نورستانی به دو سال و شش ماه زندان در پیوند به سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای محکوم به مجازات شده است.

به همین ترتیب، محمدنادر مدیر خدمات زراعتی ولسوالی انجیل ولایت هرات، فرید کارمند امنیت ملی ولایت هرات، عبدالظاهر مدیر فعلی اراضی ولسوالی غوریان، سید ابوبکر مدیر مالی ولسوالی انجیل، غلام ربانی کارمند راجستر اتباع خارجی بندر تورغندی، وکیل احمد مدیر اسبق املاک ولسوالی انجیل و حاجی بشیر احمد آمر اجرایی ولسوالی انجیل به دلیل شراکت در سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای نیز هر کدام به دو سال و شش ماه زندان محکوم به مجازات شده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا