افغانستان

شاهراه سالنگ و مسیر مواصلاتی پنج ولسوالی بدخشان به دلیل برف‌باری شدید مسدود شدند

رسانه‌های تحت کنترل طالبان گزارش داده‌اند که به‌دلیل بارش سنگین برف، توفان شدید و برف‌کوچ، شاهراه سالنگ و مسیر مواصلاتی پنج ولسوالی بدخشان مسدود شده‌اند.

تلویزیون ملی افغانستان که اکنون تحت کنترل طالبان فعالیت می‌کند، به نقل از فرماندهی امنیه‌ی طالبان در بغلان نوشته است که شاهراه سالنگ عصر امروز (یک‌شنبه، ۲۹ دلو) به‌دلیل بارش سنگین برف و توفان شدید به‌روی تردد وسایط نقلیه مسدود شده است.

این فرماندهی از رانندگان و مسافران خواسته است که تا اطلاع بعدی از این مسیر رفت‌و‌آمد نکنند.

خبرگزاری باختر، دیگر رسانه‌ی تحت کنترل طالبان نیز از مسدودشدن راه‌های مواصلاتی پنج ولسوالی بدخشان به‌دلیل برف‌کوچ خبر داده است.

بر اساس گزارش این رسانه، ریاست مبارزه با حوادث طالبان در بدخشان گفته است که به‌دلیل برف‌کوچ در ساحه‌ی «ده‌خواه» ولسوالی شکی این ولایت، مسیر مواصلاتی ولسوالی‌های شکی، مایمی، نسی، کو‌ف‌آب و خواهان به مرکز بدخشان مسدود شده است.

صبح امروز شاهراه غور-کابل نیز به‌دلیل برف‌باری سنگین در ساحه‌ی «کوتل بکک» مسدود شده است.

دیروز ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان دیروز بارش برف و باران را برای امروز و فردا در ۳۳ ولایت کشور پیش‌بینی کرده بود.

در زمستان سال جاری خورشیدی این دومین‌بار است که شماری از ولایت‌های کشور شاهد برف‌باری است.

با توجه به خشک‌سالی چند سال اخیر، شهروندان از این برف‌باری‌ها استقبال می‌کنند و ابراز امیدواری می‌کنند که سال آینده شاهد خشک‌سالی نباشند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا