افغانستانخبر برتر

«کسانی که در صف جمهوریت نمی‌ایستند، دیگر برای‌شان در دولت جای نیست.»

رییس‌جمهور اشرف غنی در مراسم تفویض مدال به ۱۶ نفر از منسوبین پولیس و امنیت ملی، گفته است کسانی که در صف جمهوریت نمی‌ایستند، دیگر برای‌شان در دولت جای نیست.

به نقل از خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری، آقای غنی امروز «یک‌شنبه، ۲۹ حمل» در این مراسم گفته است: «یک صف جمهوریت است و صف دیگر دشمن، آنانی که در صف جمهوریت ایستاده نمی‌شوند، دیگر برای شان در دولت جای نیست.»

غنی همچنان جنگ طالبان را فاقد مشروعیت دینی خوانده و گفته است که علمای دین کشورهای جهان اسلام یکی پس از دیگری جنگ افغانستان را ناروا خوانده‌اند.

او به تصمیم ایالات متحده‌ی امریکا و سازمان ناتو برای خروج از افغانستان نیز اشاره کرده و گفته است که برای حفاظت از خاک افغانستان آمادگی کامل دارند و وقت آن رسیده است تا حاکمیت ملی افغانستان به‌گونه‌ی کامل عملی و بی‌طرفی این کشور نیز ثابت شود.

طبق خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور غنی گفته است که امروز تصمیم به دست پاکستان است که دوستی با افغانستان را می‌خواهد و یا دشمنی.

به‌گفته‌ی غنی، اگر افغانستان ناآرام باشد پاکستان نیز ناآرام خواهد بود و اگر افغانستان در آسایش قرار داشته باشد پاکستان نیز آسایش خواهد داشت.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا