اخبار صحتافغانستان

افراد بالای ۵۰ سال، مهاجرین و بیجاشدگان برای واکسین مراجعه کنند.

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که روند تطبیق واکسین کرونا بر افراد بالاتر از ۵۰ سال، مهاجرین، بیجاشدگان و افراد دارای امراض مزمن را نیز آغاز کرده است.

دستگیر نظری، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز «جمعه، ۱۳ حمل» می‌گوید که در حال حاضر ده کتگوری از افراد جامعه شامل روند تطبیق واکسین کرونا شده‌اند.

به گفته‌ی او،‌ این ده کتگوری شامل ۲۰ درصد نفوس کشور اند که قرار است در گام نخست واکسین کرونا دریافت کنند.

این درحالی است که به تازگی عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه ولایت هرات نسبت به شیوع موج سوم ویروس کرونا به‌ویژه نوع جهش‌یافته‌ی این ویروس (ویروس انگلیسی) در افغانستان هشدار داده است.

آقای تمنا در یادداشتی در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک نوشته که واکسین به اندازه‌ی کافی وجود دارد. او از مردم خواسته است که افراد بالای ۵۰ سال را برای تطبیق واکسین کرونا به مراکز صحی ببرند.

روند تطبیق واکسین کرونا در پنجم حوت آغاز شد. پیش از این تنها کارمندان صحی، نیروهای امنیتی، کارمندان رسانه‌ها و آموزگاران در اولویت تطبیق واکسین کرونا قرار داشتند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا