اخبار صحتجهان

کاهش سرعت واکسن در هند، آمار رسمی فوت به دلیل کرونا در این کشور از ۳۰۰ هزار نفر عبور کرد.

آمار رسمی کرونا در هند امروز دوشنبه(۳جوزا) از ۳۰۰هزار نفر عبور کرد- و این کشور سومین کشوری است که از نقطه عطف مهم عبور می کند- در حالی که موج ویرانگر همه‌گیر نشانه هایی از کاهش در مراکز شهری هند را نشان می دهد، اما تحویل کند واکسن منجر به ایجاد نگرانی شده است.

دولت هند روز دوشنبه(۳جوزا) گزارش از ۴۴۵۴ مورد مرگ ناشی از Covid-۱۹، که منجر به از بین رفتن ۳۰۳٫۷۲۰ نفر در کل کشور(هند) شده است- به گفته‌ای بسیاری از کارشناسان و گزارش های رسانه های محلی هند، این رقم بسیار ناچیز است.
۱۰۰هزار مورد فوتی اخیر فقط در ۲۷ روز پس از عبور مورد مرگ و‌میر از ۲۰۰هزار تن ناشی از کرونا در هند در ماه گذشته (۸ثور) ثبت شده است.
دهلی نو و بمبئی-پایتخت هند و مرکز اصلی مالی آن-که تحت تأثیر افزایش اخیر مورد مبتلایان، بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتند، در چند روز گذشته با کاهش تعداد مبتلایان علائم بهبودی را تجربه کرده اند.

همزمان با افزایش مرگ‌و میر ناشی از موج دوم کرونا در هند، افزایش ابتلا به یک عفونت قارچی نادر در کسانی که از این بیماری بهبود یافته‌اند یا رو به بهبود هستند نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.
مقام‌های بهداشتی هند روز گذشته (۲جوزا) با گزارش بیش از ۸۸۰۰ مورد از عفونت مرگبار “قارچ سیاه” در دستکم ۱۵ ایالت هند، از افزایش قابل‌توجه ابتلا به این بیماری خبر می‌دهند.
موکورمایکوزیس که به “قارچ سیاه” شهرت دارد، یک عفونت قارچی نادر، خطرناک و مهاجم است که بینی، چشم، ریه و گاهی هم مغز را درگیر می‌کند.
در ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع مرگبار موج دوم کرونا در هند، پزشکان هزاران مورد از این بیماری را در مبتلایان و بهبودیافتگان از کرونا مشاهده کرده‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا