افغانستانخبر برتر

امریکا کمپ بگرام را به صورت کامل ترک کرد.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که آخرین دسته از سرباز امریکایی روز «جمعه، ۱۱ سرطان»، پایگاه نظامی بگرام را ترک کرده است.

سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های وزارت دفاع امریکا، گزارش داده است که خروج سربازان امریکایی از افغانستان تا هنوز کامل نشده است، اما سربازان امریکایی پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان را ترک کرده‌اند.

به این ترتیب، مسوولیت پایگاه نظامی بگرام به وزارت دفاع ملی سپرده شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان کامل نشده است، اما به زودی این روند پایان خواهد یافت.

این در حالی است که گفت‌وگوهای صلح پیش‌رفت اندکی داشته است و گروه طالبان به حملات خود به مواضع نیروهای دولتی شدت بخشیده است.

از جانب دیگر لوید آستین، وزیر دفاع امریکا با بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی روز پنج‌شنبه، دهم سرطان تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در این گفت‌وگو آستین گفته است، در حالی‌که روند خروج سربازان امریکایی از افغانستان به زودی پایان می‌یابد، اما امریکا در بخش امنیت و ثبات افغانستان سرمایه‌گذاری کرده است.

سی‌ان‌ان خروج نیروهای امریکایی از پایگاه نظامی بگرام را یک پیروزی « نمادین» برای گروه طالبان توصیف کرده است؛ گروهی که یک نبرد «بی‌امان» را علیه ارتش افغانستان به راه انداخته‌اند.

پیش از این نیز مقامات امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته بودند که واشنگتن تنها چند روز با خروج کامل سربازانش از افغانستان فاصله دارد.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا