افغانستان

پولیس محلی دوباره ایجاد می‌شود.

نقیب‌الله فایق، معین پالیسی و استراتژی وزارت داخله می‌گوید که رییس‌جمهور اشرف غنی در نشست امروز کابینه هدایت داده است تا پولیس محلی دوباره در چوکات این وزارت ایجاد شود.
آقای فایق می‌گوید که پولیس محلی که طالبان از ترس (اربکی) می‌گویند، بهترین نتیجه را به‌خاطر دفاع از قریه‌جات در مقابل طالبان داده بود.
به‌گفته‌ی فایق، پولیس محلی هیچ فرقی با پولیس ملی ندارد و تنها تفاوت‌شان این است که پولیس محلی در محل و در ولایت خود وظیفه اجرا می‌کند و به دلیل محلی بودن، هر پولیس حمایت مردم همان محل را با خود دارد.

پولیس محلی سال گذشته منحل شده بود.
نقیب‌الله فایق که به نمایندگی از وزارت داخله در نشست کابینه حضور داشته، در فیسبوک خود نوشته است: ‘در کابینه بحث شد که نیروهای مردمی به‌خاطر بلند بردن روحیه موثر بوده، اما باید دفاع از وطن در چارچوب نهادهای امنیتی صورت بگیرد و کسانی که انگیزه‌ی جنگ با طالب را دارند، در یکی از نهادهای امنیتی شامل شوند.’
فایق در ادامه نوشته است که ملیشه‌سازی و دفاع موقت نتیجه‌ای را در پی ندارد و بهتر است مردم به‌خاطر دفاع از وطن، به نهادهای امنیتی مراجعه کنند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا