افغانستانخبر برتر

مارک میلی رییس ستاد ارتش امریکا: تصرف افغانستان توسط طالبان یک نتیجه‌ی حتمی نیست.

جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که طالبان مراکز بیش از نیمی از ولسوالی‌های افغانستان را تحت کنترل دارند و این نشان‌دهنده‌ی وخیم‌شدن اوضاع در این کشور است.

خبرگزاری فرانسه، گزارش داده است که مارک میلی روز «چهارشنبه، ۳۰ سرطان» در یک نشست خبری گفته است که از مجموع ۴۱۹ ولسوالی، مراکز بیش از ۲۰۰ ولسوالی در کنترل طالبان است.

او گفته است که به نظر می‌رسد گروه طالبان در تهاجم گسترده در سراسر افغانستان از «یک شتاب استراتژیک» برخوردار باشد. او در عین حال تأکید کرده است که تصرف افغانستان توسط طالبان «یک نتیجه‌ی حتمی نیست».

رییس ستاد ارتش امریکا افزوده است که طالبان هیچ یک از شهرهای پرنفوس افغانستان را تحت کنترل ندارند. به‌گفته‌ی او، جنگ‌جویان گروه طالبان بر حدود نیمی از مراکز ولایات افغانستان فشار وارد می‌کنند، اما ارتش این کشور در حال مستحکم‌کردن نیروها برای حفاظت از مراکز مهم شهری است.

مارک میلی علاوه کرده است: «آنها [نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان] رویکرد حفاظت از جمعیت را در پیش گرفته‌اند و بیشتر جمعیت در مراکز ولایت‌ها و پایتخت [کابل] زندگی می‌کنند.»

این درحالی است که طالبان نیز ادعا دارند که کنترل مراکز بیش از ۲۰۰ ولسوالی را به‌دست گرفته‌اند.

شاهد

خبرگزاری #شاهد با دریافت جواز شماره ۴۶۳ وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در کنار دیگر رسانه های کشور با درک شرایط کنونی افغانستان، مصمم است پرچم #بیطرفی را بر دوش داشته باشد. ما بر این باور هستیم که #آگاهی از شرایط می‌تواند #آزادی را به دنبال داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا